גדולי רבני ברסלב על “המכונה הרב אליעזר ברלנד”: הוא סכנה נוראה

גדולי רבני ומשפיעי חסידות ברסלב במכתב חריף כנגד מנהיג 'שובו בנים': "תועה ומתעה בעיקרי ויסודי הדת וההלכה ובפרט בענייני קדושה בדיבור ובמעשה" • "שומר נפשו ירחק ממנו ומסביבתו"

דוד ליבוביץ
ט' תמוז התשע"ו / 15.07.2016 19:34

גדולי רבני ומשפיעי חסידות ברסלב פרסמו ביום שישי מכתב חסר-תקדים בחריפותו, כנגד מנהיג קהילת שובו בנים, “האיש המכונה הרב אליעזר ברלנד”.

במכתבם, תחת הכותרת ‘זעקה גדולה ומרה’, כותבים הרבנים הגאונים – הרב יעקב מאיר שכטער, הרב שמואל משה קרמר, והרב נתן ליברמנש – כי ראש ומנהיג קהילת ‘שובו בנים’ מהווה “סכנה נוראה”.

“אחרי שהוברר שהאיש המכונה הרב אליעזר ברלנד”, פותחים הרבנים את מכתבם, “תועה ומתעה בעיקרי ויסודי הדת וההלכה ובפרט בענייני קדושה בדיבור ובמעשה, ומהווה תקלה וסכנה נוראה וחמורה, הננו לגלות דעתנו שאין לנו שום חלק ונחלה ושייכות לאדם זה ולכל קהל מאמיניו”.

הרבנים גם מבקשים: “ושומר נפשו ירחק ממנו ומסביבתו”.

הרב אליעזר ברלנד, שנמלט מישראל לפני כשלוש וחצי שנים, לאחר שנחשד בביצוע מעשים חמורים בנשים. נעצר לפני כארבעה חודשים ביוהנסבורג שבדרום אפריקה על ידי המשטרה המקומית.

לפני כשבועיים בית המשפט ביוהנסבורג קבע כי מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, יישאר במעצר עד להסגרתו לישראל, לפי בקשת פרקליטות המדינה.

IMG-20160715-WA0049

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מעט מידי מאוחר מידי
    16/07/2016 21:36
    שיינדי
  1. אחרי כלכך הרבה זמן.מה נהיה?

    • דורש צדק   17/07/2016 01:21

      תגובה למכתב 3 ממשפיעי ברסלב נגד הרב ברלנד: ממש לא מדובר בדרמה גדולה, השפעתם של אותם רבנים בקרב חסידי ברסלב, כיום שואפת לאפס כך שלמכתב הנ”ל אין שום תוקף!! מי שמכיר את ההיסטוריה של ברסלב יודע שאותם קומץ רבנים המשתייך לחוג הקנאי מאז ולתמיד רדפו את הרבנים שקירבו בעלי תשובה לברסלב, בעבר הם יצאו חריף ונידו את המוהרא”ש מיבניאל זצ”ל בהמשך יצאו גם נגד המשפיע הרב ישראל מאיר ברנר שליט”א נגד המשפחה הרב החסיד ניסן דוד קיוואק. המשפיע הרב מרדכי פרנק והכל מתוך שנאתם לספרדים ובעלי התשובה שמתקרבים בהמוניהם לחסידות ברסלב, במשך 30 שנה האחרונות החל משנת תש”ן שהרב ברלנד פתח את הדרך לציון רבי נחמן באומן וקיבל את השליטה באומן וקירב עשרות אלפים, ניסו בכל דרך להצר את צעדיו והשתמשו באיומים בבתי דין וניסו אף למנוע ממנו להגיע להתפלל בשול במא”ש והכל מתוך שנאה וקנאה בהצלחתו הכבירה לסחוף אחריו עשרות אלפים, בברסלב יש היום עשרות משפיעים ורבנים שאף אחד מהם לא הסכים להצטרף למכתב השנאה הנ”ל שנוסח ע”י האחים הצעירים למשפחת חשין שמנהלים את מסע הרדיפה ומנסים להשתלט על חסידות ברסלב ופוערים את פיהם ומדברים כל דבר אסור כנגד כל רבני ישראל בכלל וברסלב בפרט, שום איום/מכתב כזה או אחר יגרום לאנשים לעזוב את רבם שקירבם לדרך התורה וחסידות ברסלב. ההוכחה הברורה שבשקר יסודם זה התעלמותם הזועקת מהעובדה הפשוטה שהראשון שיצא בחריפות חסרת תקדים נגד הספר שהבעיר כעת את כל הפרשה הוא הרב ברלנד בעצמו. לצאת נגדו בגלל ספר שהוא כתב לשרוף אותו הוא דבר חסר היגיון בעליל

  2. אשרי הרבנים האמיצים
    16/07/2016 23:55
    נתן שטרנהרץ
  3. שככה הסכימו לצאת חרף האלימות תחת אנשי שובו בנים….

  4. הגיע זמן! כל הכבוד! שובו בנים - כת!
    17/07/2016 02:26
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. יותר טוב מאוחר מאשר אף פעם!

  6. מי הם בכלל
    17/07/2016 16:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. הם שכחו שבלי הרב ברלנד ברסלב עדיין הייתה נחשבת כת של מוזרים ואף אחד לא היה מכיר לא את שכטר לא את קרמר ולא את ליברמנש שכחו את כל הכספים שקיבלו מהרב ברלנד שכחו מי פתח את אומן ואת ברסלב להמונים שכחו מי הביא מאות לשיעורים של רב לוי יצחק בנדר
    שברסלב עוד הייתה מוקצה מחמת מיאוס לולי הרב ברלנד

    אין חלקנו עימם??? של מי בדיוק ? כמה מאות בודדות של תלמידים יש לשלושתם ביחד???…
    יוצא להם העיניים לראות איזה מהפך עשה הרב ברלנד כמה תלמידים וחסידים הביא לברסלב

    הרב ברלנד זה הרב היחיד בכל הדור הזה שהביא מיליארדים ואין אפילו בית קטן שרשום על שמו
    הכל חילק הכל נתן הכל תרם גם ובמיוחד למתנגדים הכי גדולים שלו
    שלושת המוסקטרים האלה יכולים בכלל לדבר על הרב ברלנד

    במה הם משתווים אליו ?
    בלימוד? בהתמדה? בעבודת השם? בקדושה?

    שונאי ספרדים ובעלי תשובה שהקנאה העבירה אותם על דעתם

  8. ידוע מלפני עשרות שנים !
    17/07/2016 17:07
    שקר
  9. ידוע ומפורסם בברסלב מלפני שנים רבות למה לא יצאו כנגדם עד היום ?
    ודרך אגב אף אחד לא שונא ספרדים ולא בעלי תשובה
    זה הדרך הפוליטית שלכם לתרץ את השגעונות שלכם !