הוועדה של אייכלר תדון: מה הם תנאי הסף הנדרשים להבטחת הכנסה לאברכים?

משרד החינוך כבר הודיע ליו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ ישראל אייכלר, כי המשרד יבדוק בעצמו במחשבי רשות המיסים אם יש לאברך הכנסה או רכוש מעבר למה שהציג • המשמעות: האברכים לא יצטרכו להתרוצץ במשרדי רשות המיסים
נחמן גור
ט' תמוז התשע"ו / 15.07.2016 13:20

עשרות שנים מקבלים אנשים שאינם עובדים ואינם לומדים, תמיכה חודשית של אלפי שקלים, במסגרת ‘הבטחת הכנסה’. לעומת זאת מי שאינו מתבטל, אלא לומד תורה, מאבד את זכאותו לקבל ‘הבטחת הכנסה’ לפי חוק הביטוח הלאומי.

לפני כשני עשורים נקבעה קצבה של כשליש מן הסכום למובטלים, גם לאברכים בני תורה עם שלושה ילדים, שאין להם מקור הכנסה או רכוש – ואף לא רכב ישן.

בעקבות עתירה שהוגשה על ידי התנועה הרפורמית, קבע בג”ץ כי יש להפסיק את הקצבה לאברכים, זאת משום שאין גם סטודנטים עניים שיש להם שלושה ילדים ואין להם רכב ורכוש.  כך, בשם ‘השוויון’ בין משפחה עם שלושה ילדים לבין סטודנט שאין לו ילדים, פגעו ברבבת משפחות עניות וגזלו מהם אלף שקלים בחודש.

בהסכם הקואליציוני דרשה יהדות התורה את תיקון העוול. רק עכשיו נמצאה נוסחה שתכלול גם סטודנטים באותה תכנית של ‘הבטחת הכנסה’ לאברכים, ואושר תקציב של 121 מליון שקלים לסיוע לסטודנטים ולאברכים כאחד. השבוע נחתמה ההחלטה בידי שר החינוך.

מהיום עד ז’ באב יכול כל אברך בכולל, למלא טפסים כדי לקבל את הזכאות המגיעה לו כדין. מי שלא יספיק להגיש את הטפסים, יאבד שנת תקציב שלימה. כך גם יקרה למי שהילד השלישי שלו יוולד במהלך השנה.

“תנאי סף קשים ביותר צריכים לעבור הזכאים, כדי שנהיה בטוחים, שמי שיש לו לחם לאכול ובגד ללבוש, לא יזכה באלף השקלים של “מדינת החסדים”, אומר יו”ר הוועדה לפניות הציבור, ח”כ ישראל אייכלר.

בעקבות פניות  רבות נגד הדרישות הביורוקרטיות של משרד החינוך, הפוגעות בבני תורה עניים הזכאים להבטחת הכנסה, תקיים הוועדה לפניות הציבור דיון מיוחד ביום שני בצהריים.

בדיון ישתתפו נציגי המשרדים הנוגעים לתמיכה, כדי לדון על הקשיים והפתרונות העומדים מול האברכים הזכאים.

אמש, בטרם התקיים הדיון בפועל, כבר הודיע משרד החינוך ליו”ר הוועדה לפניות הציבור, כי המשרד יבדוק בעצמו  במחשבי רשות המיסים אם יש לאברך הכנסה או רכוש מעבר למה שהציג. בעקבות כך, האברכים לא יצטרכו להתרוצץ במשרדי רשות המיסים, כדי להציג הוכחה כי אין להם דירה נוספת, כפי שנדרש בטפסים.

“הדיון יעסוק בכל הבעיות והתנאים הנדרשים, במטרה להקל את תהליכי הביורוקרטיה מעניים בני תורה, שיוכלו ללמוד תורה, במקום להתרוצץ בין המשרדים, כדי להוכיח שלרש אין כל”, אמר אייכלר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות