פשיטת הרגל של יוסל’ גוטניק: טוען שחייב יותר מ-275 מיליון דולרים

איש העסקים יוסל גוטניק, מי שהיה אחד האנשים העשירים ביותר באוסטרליה עם הון של יותר מ-300 מיליון דולר - הכריז על פשיטת רגל, בשל חוב של מאות מיליונים • טוען כעת כי אין לו נכסים למעט 16,087 דולר חיסכון
שייע קליין
ו' תמוז התשע"ו / 12.07.2016 20:50

איש העסקים החרדי יוסף (יוסל) גוטניק, שדורג עד לפני מספר שנים כאחד האנשים העשירים ביותר באוסטרליה עם הון של יותר מ-300 מיליון דולר, אבל כעת הנשיא לשעבר של מועדון הכדורגל של מלבורן הודיע על פשיטת רגל, בשל חובות של יותר מ-275 מיליון דולר.

גוטניק, חסיד חב”ד, שהתעשר במהלך שנות ה-90 לאחר שהשקיע במאגרי כריית יהלומים במדינה, טוען כעת כי אין לו נכסים למעט 16,087 דולר חיסכון, ותיק אחזקות נוסף “חסר ערך”, לדבריו.

“זוהי דרך ארוכה מן השיא של הקריירה שלו בשנת 1990”, נכתב באתר theage.com. “אז הוא היה מצויד בכל האביזרים שעושר רב מביא – כולל ארמונות, רולס רויס, יאכטה ומטוס פרטי”.

לפי האתר, קריסת ה-275 מיליון דולר חובות מדרגת אותו לצד פשיטת הרגל הגדולה בהיסטוריה של אוסטרליה, למרות שהוא עדיין מפגר מאחורי 600 מיליון דולר שהיה חייב אלן בונד, כאשר האימפריה שלו קרסה.

גוטניק הכריז על פשיטת הרגל ביום שישי, לקראת דיון בבית משפט ביום שני בעתירה שהוא מנהל מול חברה הודית לדשן, עימה הוא נמצא בסכסוך על חוב של 54 מיליון דולר.

גוטניק טוען, בין היתר, כי חייב עשרות מיליוני דולרים למספר נושים בחו”ל, כולל 13.3 מיליון דולר ל’מחנה ישראל’ – הגוף המממן את המרכז לענייני חינוך של חב”ד.

בשנת 1999,גוטניק ושותפו חויבו לשלם 28.5 מיליון דולר למשקיעים. האימפריה שלו התרסקה אז אולם “הוא נלחם בחזרה – ובשנת 2014 הונו נאמד ביותר מ-250 מיליון דולר והוא כיכב ברשימת ‘200 העשירים’ של אוסטרליה”.

גוטניק פרץ בשעתו לתודעה של אזרחי מדינת ישראל, כאשר שמו עלה כמי שמימן את קמפיין ‘נתניהו טוב ליהודים’ במערכת הבחירות בה התמודד בנימין נתניהו מול שמעון פרס, בשנת 1996.

בחודש שעבר, לאחר שהפסיד במשפט האחרון שלו, הוא אמר: “כן, היו הרבה עליות ומורדות, אבל אני מתפלל שהגרף יתהפך בשבילי בזמן כלשהו בקרוב מאוד. זה קרה בעבר, ואני מתפלל שזה יקרה שוב”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות