מלחמת הרפורמים בשבת • כץ הבטיח לחרדים: הסטטוס קוו לא יופר

שר התחבורה ישראל כץ זימן ללשכתו את ראשי המפלגות החרדיות - משה גפני, יעקב ליצמן, ואריה דרעי - על מנת למצוא פתרונות מול העתירה שהוגשה לבג״צ על ידי התנועה הרפורמית, בדרישה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת • הבטיח להם לפעול למניעת חילולי השבת
אליעזר היון
ה' תמוז התשע"ו / 11.07.2016 18:40

השר ישראל כ״ץ זימן לפגישה את ראשי המפלגות החרדיות: אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני כדי להתריע בפניהם על הצורך, לטכס עצה ולהיערך כראוי מול העתירה שהוגשה לבג״צ על ידי התנועה הרפורמית בדרישה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת.

העתירה תוקפת את שר התחבורה אישית על דבקותו בסטטוס קוו ואי נכונותו לשקול מתן היתרים לתחבורה ציבורית בשבת.

בנוסף זימן השר לפגישה את הנהלת המשרד, נציגי הלשכה המשפטית, מנהלי התחבורה הציבורית ומנהלי חברות תשתיות הכבישים והרכבות, כדי שישמעו את דברי ראשי המפלגות וישיבו לשאלותיהם, תוך שהוא מנחה אותם להקפיד על שמירת הסטטוס קוו והשבת קלה כבחמורה.

השר כ״ץ הבהיר, כי הוא רואה חשיבות עליונה בשמירת צביונה היהודי של מדינת ישראל והוא נחוש להמשיך ולשמור על הסטטוס קוו ועל השבת למרות כל הלחצים, כפי שעשה גם בשבע השנים האחרונות.

נציג הלישכה המשפטית סקר והסביר את העתירה, וציין שיש בה קושי מיוחד ויש ספק בנכונות פרקליטות המדינה להגן על עמדת השר. בדיון הועלתה גם האפשרות שיהיה צורך בחקיקת חוק מיוחד שיגן על השבת.

יו״ר שס השר אריה דרעי אמר בתום הפגישה: “המאבק על שמירת השבת ושמירת הזהות היהודית של המדינה היא בנפשנו. ש”ס תמשיך להיאבק על שמירת השבת ועל דמותה היהודית של המדינה. אני שבע רצון שהסכמנו על המשך הסטטוס קוו בנושא שמירת השבת”.

שר הבריאות יעקב ליצמן: “שמירת השבת היתה ונותרה סמל לשמירת הזהות של המדינה היהודית במשך כל הדורות. אני מברך על היענות השר כץ לבקשתנו – ועל ההסכמה בצורך להמשיך להקפיד על שמירת השבת. יחד נעמוד על המשמר ששבת קדשינו תישמר מפני חילולה”.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני שיבח את השר כץ ואמר: “אסור לאפשר כל פגיעה בסטטוס קוו בנושא התחבורה בשבת, מדובר ביום החופשי של כל העובדים בישראל וביום המנוחה הלאומי שנקבע לעם היהודי במעמד הר סיני ואסור לאפשר כל שינוי או פגיעה בקדושת השבת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות