טלטלה באירופה: בריטניה הצביעה בעד פרישה מהאיחוד

למרות כל התחזיות והסקרים האחרונים 52% מאזרחי הממלכה הבריטית קבעו: המדינה תפרוש מהאיחוד האירופי • התוצאה: שער הליש"ט ירד דרמטית • ראש הממשלה דיוויד קמרון, שאמר בעבר כי יתפטר אם מחנה ההישארות באיחוד יפסיד - ימסור הצהרה • גרמניה: "יום עצוב לאירופה"
נתן פרל
י"ח סיון התשע"ו / 24.06.2016 09:15

טלטלה באירופה: רוב אזרחי בריטניה הצביעו בעד עזיבת האיחוד האירופי במשאל העם שהתקיים אתמול (חמישי) על הישארות באיחוד או יציאה ממנו.

מהתוצאות הסופיות עולה כי 51.9% מאזרחי בריטניה הצביעו במשאל העם בעד עזיבת האיחוד האירופי, לעומת 48.1% שהצביעו כי הם רוצים להישאר.

התוצאות נחשבות למפתיעות, כיוון שסקרים שפורסמו מיד לאחר סגירת הקלפיות הצביעו על יתרון מובהק למחנה ההישארות.

ראש הממשלה דייויד קמרון, מי שהוביל את מחנה ההישארות, שאמר בעבר כי יתפטר מתפקידו עם יפסיד במשאל העם, טרם התייחס לתבוסה.

מנהיג מפלגת הימין ‘עצמאות לבריטניה’, נייג’ל פראג’, כבר חוגג על התוצאות: “אם התחזית נכונה יהיה זה ניצחון לאנשים האמיתיים, ניצחון לאנשים הרגילים, ניצחון לאנשים ההגונים”.

אחת ההשפעות המידיות של המהלך הייתה ירידה בשערי הלירה שטרלינג,  שצנח לשיא שלילי שלא נרשם מאז 1975. לפי המדדים, מדובר בצניחה של כ-11%, והשער עומד על 1.35 ליש”ט לדולר.

מנהיגי העולם והאיחוד האירופי טרם התייחסו לתוצאות המשאל. שר החוץ של גרמניה פרנק וולטר-שטיינמאייר אמר כי התוצאות הן “יום עצוב לאירופה ולבריטניה”. מנגד, מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת, מרין לה פן, שיבחה את התוצאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות