מפלה לש”ס: בג”ץ דחה את העתירה לצו ביניים נגד סדן – שמתחיל לכהן

רמי סדן יכול להתחיל לעבוד: שופט בג"ץ סאלים ג'ובראן דחה היום את הבקשה למתן צו ביניים להקפאת מינויו ליושב ראש דירקטוריון חברת חדשות 10 • העתירה הוגשה על ידי סגני ערים מש"ס שדרשו לבטל את המינוי, עקב האמירות הגזעניות שיוחסו לו • השופט: "אין מקום למתן צו ביניים המעכב את כניסתו של אדם לתפקיד, שכן מדובר בצעד הפיך"
חיים טוויל
ט"ו סיון התשע"ו / 21.06.2016 16:33

העתירות כנגד מינויו של רמי סדן ליו”ר חברת החדשות של ערוץ 10 נדחו היום (שלישי) על ידי בג”ץ.

העותרים, סגני ראשי-ערים מטעם תנועת ש”ס, דרשו מבג”ץ לפסול את המינוי, בטענה שסדן השמיע “אמירות גזעניות” ערב מינויו.

בהחלטתו כתב שופט העליון סלים ג’ובראן: “הלכה מושרשת היא כי בעתירות המכוונות להליכי מינויים – ככלל, אין מקום למתן צו ביניים המעכב את כניסתו של אדם לתפקיד, שכן מדובר בצעד הפיך, וברי כי תוקף המינוי מותנה בתוצאת העתירה. אינני סבור כי המקרה שלפני שונה. פשיטא, כי ככל שהעתירה תתקבל – יהיה ניתן לבטל את מינויו של המשיב 4 [סדן], ולא מצאתי טעם משכנע המצדיק את מניעת כניסתו לתפקיד כבר בשלב זה”.

פרשת סדן התפוצצה לפני כשבועיים, לאחר שעיתון ‘הארץ’ דיווח כי סדן אמר לחברי דירקטוריון חדשות ערוץ 10: “אני כמוכם באליטה, שונא את תנועת ש”ס ואת הגנב אריה דרעי. אבל אנחנו, כאליטה, צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש”ס, למסעודה משדרות”.

למרות שסדן מכחיש בתוקף את האמירות שצוטטו בשמו, בש”ס דרשו להקפיא את המינוי מיידית.

סדן שיגר מכתב איום בתביעה אל כתב ‘הארץ’ שפרסם את האמירות בשמו. הוא גם הודיע בפוסט שכתב: “הנחתי את עורך דיני להגיש תביעה נגד כל מי שימשיך להפיץ את העלילה הזו”.

חכם שלום כהן

חכם שלום כהן

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה רוצים מסדן
    21/06/2016 18:00
    משה
  1. הרי מרן עובדיה זצ”ל אמר בדיוק אותו דבר: דרעי גנב ורמאי.