אולמרט, אלי ישי ואזהרת המקובל • סיפור מסמר שיער מתוך אגף 10

ראש הממשלה לשעבר, הכלוא כבר ארבעה חודשים באגף 10 בכלא מעשינו, מעביר את הזמן בקריאת ספרי מתח, לומד גמרא שעה ביום, משלים מניין כשצריך, מלמד את האסירים אנגלית ומספר להם סיפורים מסמרי שיער ממלחמת לבנון השנייה • אלי ישי היה מעורב באחד מהם
אבי כץ
י"א סיון התשע"ו / 17.06.2016 17:29

ארבעה חודשים  אחרי ששערי אגף 10 בכלא מעשיהו נסגרו מאחורי ראש הממשלה לשעבר, מגולל שמעון איפרגן, כתב אתר ‘מאקו’, את החיים של אהוד אולמרט בתוככי בית הסוהר.

משיחות של העיתונאי עם אסירים, ראש הממשלה עומד לספירה ארבע פעמים ביום, ובשאר הזמן קורא ספרי מתח, לומד גמרא, משלים מניין כשצריך, מלמד את האסירים אנגלית ומספר להם סיפורים מסמרי שיער ממלחמת לבנון השנייה.

בכתבה מתואר כי באחד הערבים של חודש אפריל, האסירים באגף 10 בכלא מעשיהו התקבצו סביב ראש הממשלה לשעבר, שסיפר להם סיפור על מלחמת לבנון השניה:

“בזמן המלחמה אהוד קיבל טלפון בהול מאלי ישי”, סיפר אחד האסירים. ישי, שהיה אז אז סגן ראש הממשלה, שר התמ”ת וחבר הקבינט, ביקש לפגוש את אולמרט בדחיפות. הוא סיפר לו שמקובל ידוע העביר לו מסר לפיו החיזבאללה מתכוון לפגוע בספינה של חיל הים.

אלי ישי אמר לאולמרט שהוא מאמין לדברי המקובל, ושכדאי לבדוק את העניין ולהיזהר.

“אולמרט אמר לו שהוא לא לוקח סיכון, למרות שזה נשמע לו מוזר, והתקשר למזכיר הצבאי כדי שיעביר מסר למפקד חיל הים להיזהר ולהיות בכוננות”, מספר האסיר. “כעבור כמה שעות טיל של חיזבאללה פגע בספינת הטילים אח”י חנית, וארבעה לוחמים נהרגו. אולמרט אמר שהוא היה בהלם מוחלט כאשר קיבל את הדיווח הזה. הוא הבין שזה לא סתם צירוף מקרים”.

נכון לעכשיו כלואים באגף המיוחד 11 אסירים בלבד, רובם גיבורי פרשת הולילנד: אולמרט, שנדון ל-19 חודשי מאסר בפועל לאחר שהורשע בלקיחת שוחד בפרשת הזרע, בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, במרמה ובהפרת אמונים בפרשת מעטפות הכסף, ובשיבוש הליכי משפט; מאיר רבין, “המאכער מבני ברק”, עוזרו של שמואל דכנר, שנדון לחמש שנות מאסר, יו”ר דירקטוריון בנק פועלים, דני דנקנר, שנדון לשנתיים, אורי שטרית, מהנדס עיריית ירושלים, שמרצה שבע שנות מאסר, סגן ראש העיר אליעזר שמחיוף, שנכלא לשנה וחצי מאסר.

שאר האסירים בתא הם כאלה שהיו מעורבים בתאונות דרכים או שהורשעו בעבירות צווארון לבן, ולא נחשבים למסוכנים.

אחד האסירים מצוטט ב’מאקו’: “אין לנו מניין לתפילת שחרית בבוקר. אולמרט ושאר האסירים מעדיפים לנוח, לישון עוד קצת. אני מעדיף לא להעיר אותו ולהפריע לו. הוא משלים לנו מניין בתפילות מנחה, ערבית ובשבתות. לפעמים הוא מניח תפילין. הוא לא מתחזק, אבל הוא מכבד את הדת”.

האסיר סיפר עוד: “הוא ממש לא מתנהג כמו ראש ממשלה לשעבר. הוא מרגיש שהוא בסוג של תיקון. אני לומד ממנו המון. הוא אדם כריזמטי, יש לו המון חוכמת חיים. הוא נותן לי טיפים איך להתנהל, לא להישבר כשיש חג, ואתה בכלא, בלי המשפחה שלך. אני בטוח שאחרי שאשתחרר מהכלא אהוד יעזור לי. הוא אדם עם המון נתינה והקשבה”.

אולמרט מלמד את האסרים אנגלית, אבל הוא גם בין הלומדים: שעה ולפעמים שעתיים ביום הוא מקדיש ללימוד גמרא יחד עם מאיר רבין.

“הוא לא מתקרב לדת”, מספר אסיר, “אבל הוא אדם סקרן מאוד, אוהב ללמוד, לדעת דברים חדשים”, סיפר אסיר באגף, “הוא ומאיר רבין הם כמו אב ובן. מקושרים מאוד”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם אצל פועלת הישועות הרבנית יפה כהן ראיתי נפלאות
    17/06/2016 17:38
    מיטל
  1. הסיפור של אולמרט על המקובל שחזה את מה שהיה במלחמה ריגש אותי, כי גם גם אצל הצדיקה פועלת הישועות הרבנית יפה כהן ראיתי נפלאות, היא ידעה עליי הכל, ורוב הדברים שהיא ברכה אותי וייעצה לי התגשמו.

  2. אולמרט והכיפה
    17/06/2016 18:49
    אלישע
  3. האם נראה בקרוב את אולמרט עם כיפה סרוגה או לבנה …….

  4. מי זה המקובל ?????????
    19/06/2016 09:47
    דוד
  5. הרב בניהו ?