בלתי ייאמן: ביישוב מסרבים להתקין עירוב כי “מפחדים שיבואו חרדים”

למרות שתושב השיג תקציב ממשרד הדתות, הוועד של יישוב כפר בילו בשפלה מסרב להתקין עירוב מסביב ליישוב • "הם אומרים לנו: אתה רוצה להיות דתי אז לא אצלנו. זה שחזרת בתשובה זה בעיה שלך" • הוועד: "מטפלים בבקשה בכובד ראש"
אריה ריבקינד
י' סיון התשע"ו / 16.06.2016 10:49

הוועד המנהל של היישוב כפר בילו בשפלה מסרב להתקין עירוב תחומין מסביב ליישוב, למרות שלא יצטרכו לממן את העליות. הסיבה: חשש להתחרדות היישוב.

גל טייב, נכה צה”ל ותושב היישוב, סיפר ל’קול ברמה’: “אני מרותק לכיסא גלגלים. חזרתי בתשובה לפני מספר שנים ומאוד מפריע לי שאין עירוב ביישוב, כיוון שאני יושב בכיסא גלגלים ואיני יכול לצאת מהבית בלי העירוב. כל הדתיים כאן ביישוב סובלים מהבעיה הזו”.

בראיון לתוכנית ‘חדש על הבוקר’ עם דודי שוומנפלד וישראל קליין, אמר גל: “נכון שאין הרבה דתיים כאן בכפר, אבל פנינו לוועדה המקומית והם מסרבים לשים עירוב, כי הם מפחדים מכך שיבואו דתיים למושב”.

לדבריו, “אני לא מפריע להם עם הדת שלי, אפילו השגתי תקציב ממשרד הדתות, המועצה לא אמורה לשלם שקל אחד בודד. אבל הם עקרונית לא מוכנים. הם אומרים לנו: אתה רוצה להיות דתי אז לא אצלנו. זה שחזרת בתשובה זה בעיה שלך. תבינו, אני רוצה לצאת עם הילדה לגינה כאן ליד הבית, ואני לא יכול כי זה איסור מדאוריתא”.

גל הוסיף וטען: “כל דבר דתי שאנחנו רוצים לעשות מיד יש התנגדות, למשל בבית הכנסת אין מחיצה בין הנשים לגברים, הם לא מוכנים להתקין לנו את המחיצה. זה אנשים שבכלל לא באים לבית הכנסת – אז למה זה מפריע להם? הם אנשים לא דתיים והם קובעים לנו מה יהיה. הם פוגעים לנו בחופש הדת”.

בוועד הישוב אמרו בתגובה כי הוועד המקומי קיבל את פנייתו של התושב גל טייב וכי הוועד מטפל בבקשה בכובד ראש והקים צוות לבדיקת טענתו, שטרם סיים את עבודתו. “למען הסדר יודגש כי הוועד מתנער מהביטויים שיוחסו לנו”, נמסר בתגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות