סדן לא שונא ספרדים. רק את ש”ס ודרעי

רמי סדן, שכנראה יש לו עבר של מי שלמד פעם תלמוד, ובתלמוד דרשינן סמוכין, אמר במילים לא פוליטיות: ש״ס ודרעי גנבים ובגלל זה אני שונא אותם • אבל, דרעי בתרגיל גלגול עיניים ניסה לטעון: סדן שונא אותנו כי כולנו גנבים
הרב חיים אמסלם
ט' סיון התשע"ו / 15.06.2016 15:15

דרעי ושליחיו – כצפוי צריך לומר – יורדים מהעץ עליו טיפסו בעניין רמי סדן, ו’בטובם’ הואילו להפסיק סוף סוף את גלגול העיניים [תודה רבה].

עכשיו הבה נבחן את הדברים כשלעצמם: מה אמר רמי סדן – אם בכלל אמר- בדבריו מעוררי הסערה? ״אני שונא את ש״ס ואת דרעי הגנב״.

הוא אמר אני שונא את הספרדים? אני שונא את המרוקאים? להיפך הוא מעיד על עצמו שהוא כן אוהב ספרדים, רק את ש״ס הוא שונא, ולא רק את ש״ס גם את דרעי.

רמי סדן, שכנראה יש לו עבר של מי שלמד פעם תלמוד, ובתלמוד דרשינן סמוכין, אמר למעשה, במילים לא פוליטיות: ש״ס ודרעי גנבים ובגלל זה אני שונא אותם… אבל, דרעי בתרגיל גלגול עיניים ניסה ללמד את כולנו הספרדים, כי על אפנו ועל חמתינו אנחנו נהיינו שוב ש״ס וסדן שונא אותנו כי כולנו גנבים… הבנתם את זה?

צריך להדגיש: אם אמר סדן את שאמר, הוא התכוון רק לדרעי ורק לש״ס ולא לאף אחד מאתנו הספרדים, שמאסנו בעולה הכבד של ש״ס – עול שלא בחרנו בו, ולרוב הושת עלינו באמצעות דמגוגיה, שטיפת מוח ואחיזת עיניים. היום סוף סוף אנו יכולים לומר שפרקנו את העול הזה מעלינו. הטעות היחידה של מר סדן היא הסמנטיקה. להבא, עליו לומר על אדם שהוא שונא שהוא ‘רק אינו מחבב אותו במיוחד’.

מלחמה באפליה האמיתית

דבריו של סדן לכאורה, קוממו את אנשי ש״ס שהבהירו ש״כבוד״ הספרדים חשוב כל כך, ועל כן כל חבורת אומרי ההן, נלחמו כאריות מתוך כורסאות עור הצבי, נגד ההתנשאות והגזענות.

אלא שהקבוצה הזו משום מה לא שינסה מתנים, כדי לצאת למאבק אמיתי – כל אימת שבנות ובנים ספרדיים מופלים לרעה, בהתנשאות בוטה ומעליבה, דוקא בתוך העולם החרדי שאתם כל כך חפצים להידמות לו.

אילו היה ה’כבוד הספרדי’ חשוב לאנשי ש”ס, היה עליהם להתחיל במאבק אמיתי בגזענות ובאפליה בתוך המגזר החרדי ואחר כך מחוצה לו. היה עליהם להתגייס להוצאת עשרות אלפים ממעגלי התלות והנזקקות, הבורות והבערות, ולנסות להחזיר את הציבור הספרדי לשותף מרכזי ושווה בחברה הישראלית בכל התחומים ובכל הרבדים, בפרט בצבא ובכלכלה. כך גם היה עליהם להקנות מקום של כבוד לתרבות ולמסורת הספרדית התורנית והכללית.

אני פונה אל אנשי ש”ס: עשו פעם משהו אמיתי שכן ביכולכם לעשות אם תרצו,. לא רק עבודה בעיניים על מסעוד ומסעודה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סדן דרעי
    15/06/2016 15:33
    זרובבל
  1. סדן הוא לא היחיד

  2. הר׳ אמסלם איש מתוסכל ומרושע.
    15/06/2016 22:36
    דן הגלילי
  3. לא נמאס לכם לתת במה לחנ׳ש הזה שלא נרגע ולא ינוח עד הקבר על ההעפה שהעיף אותו מר׳ן לכל הרוחות. וכשכולם נוכחו כמה מר׳ן צדק אתם נותנים לו להשמיע את כל הרעל החולני הזה בכל הזדמנות. אז נראה אתכם מספיק אמיצים לפרסם תגובה זו לשם איזון. אם כבר שגעון אז לכולם.

  4. למה אתם נותנים לו במה?
    23/06/2016 08:08
    אבי
  5. אדם שמרד בגדולי ישראל