ברצועת עזה מבולבלים: האם בכיר מערך המנהרות נחטף בידי ישראל?

מפקד בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, תושב חאן יונס שבדרום הרצועה, נעלם - ובעזה מתחבטים: האם הוא נחטף כמו שטוענים בחמאס או שמא חצה את הגבול והסגיר עצמו? • המחבל הוא בכיר ב'נוכבה' - יחידת עילית של חמאס המיומנת בקרבות תת-קרקעיים ושמטרתה היא לחטוף חיילים • בחודש שעבר הותר לפרסום כי בכיר נוסף עצור בידי ישראל
דוד ליבוביץ
ט' סיון התשע"ו / 14.06.2016 23:34

האם מפקד בכיר בגדודי אל קסאם – הזרוע הצבאית של חמאס – הסגיר את עצמו לידי ישראל או שמא נחטף?

השאלה הזו מעסיקה את רצועת עזה בימים האחרונים.

לפי עיתון ‘אל-חיאת אל-ג’דידה’ היוצא לאור מטעם הרשות הפלסטינית, הבכיר הוא בסאם מחמוד ברכה, תושב חאן יונס שבדרום הרצועה ובנו של שופט בבית משפט שרעי של חמאס. ביום שבת האחרון הודיע הצלב האדום למשפחתו כי הוא נמצא בידי ישראל, מבלי לספק הסבר על נסיבות המעבר.

ברכה הוא בכיר ביחידת ‘נוכבה’ – יחידת עילית של חמאס המיומנת בקרבות תת-קרקעיים ושמטרתה היא לחטוף חיילים.

לפי אחת הגרסאות, הוא סיפר לבני משפחתו כי הוא יוצא לטיול וישוב בערב, אך למעשה חצה את גדר הגבול עם ישראל.

אתר חדשות המזוהה עם תנועת פתח דיווח כי ברכה, הנמנה על דרג הבכיר של הזרוע הצבאית ונחשף למידע סודי ביותר אודות פעולות הארגון, הגיע ביום ראשון שעבר לגבול בין הרצועה לישראל, כשהוא נושא עימו את מחשבו האישי ומפות סודיות של מנהרות חמאס, שם המתינו לו חיילים אשר אספו אותו ברכב צבאי.

הבכיר מחזיק לכאורה במידע רב על מערך המנהרות של ארגון הטרור העזתי. בחמאס טוענים בתגובה שהאיש נחטף.

זו אינה הפעם הראשונה שישראל מצליחה להניח את ידה לכאורה על בכירים במערך המנהרות.

בחודש שעבר הותר לפרסום כי בכיר נוסף, מחמוד עטאונה, נעצר על ידי ישראל לאחר שחצה את גדר הגבול במטרה לבצע פיגוע. הידיעה הותרה לפרסום לאחר שבועות שבהן נפוצו שמועות שונות ברצועה אודות גורלו של הבכיר.

המחבל בן ה-29 נעצר כשברשותו שני סכינים, ובחקירה אמר כי התכוון לרצוח חיילים או אזרחים בהם ייתקל בשטח ישראל.

בחקירתו סיפר עטאונה לחוקריו מידע רב על תוואי המנהרות בצפון רצועת עזה, על שיטות הפעולה של חמאס בחפירת מנהרות, על השימוש שחמאס עושה בבתים פרטיים ובמוסדות מהם חופר הארגון את המנהרות, וכן על האמצעים והחומרים בהם הוא משתמש.

על פי הדיווחים בחדשות 2, עטאונה הצביע על מוקדי חפירה רבים, וכן על פירי מנהרות האמורים לשמש את פעילי יחידת העילית של חמאס להתקפות ובעת לחימה עם ישראל.

עטאונה סיפר גם כי ארגון הטרור חמאס הקים ברצועת עזה רשת מסועפת של מנהרות להעברת לוחמים ואמצעי לחימה. רשת המנהרות כוללת חדרי מנוחה ומאובזרת במקלחות ובפינות אכילה, על מנת לשפר את תנאי שהייתם של לוחמי חמאס.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות