דאע”ש קיבל אחריות • טבח מחריד באורלנדו: מחבל רצח 50 איש

המחבל עומאר מאטין, בן 29, נכנס אל מועדון באורלנדו שבפלורידה ופתח באש מנשק אוטומאטי: 50 מבלים נהרגו במקום, 53 נוספים נפצעו • המחבל התקשר לפני הטבח אל מוקד החירום המשטרתי ו'נשבע אמונים' למנהיג ארגון הטרור דעא"ש • אובמה: "מתקפה נוראית - מתקפה של שנאה" • נתניהו: "ישראל ניצבת כתף אל כתף לצדה של ארצות הברית"
שלמה בן חיים
ז' סיון התשע"ו / 12.06.2016 21:41

טבח מחריד במועדון בילוי בארה”ב: מחבל ממוצא אפגאני פתח באש אוטומטית במועדון ‘פולס’ בעיר אורלנדו שבפלורידה בו בילו צעירים, רצח 50 בני אדם ופצע 53 נוספים. 

המחבל, עומאר מאטין, בן 29, נכנס סמוך לשעה 2.00 (שעון מקומי) לפנות בוקר אל המועדון, ופתח באש אוטומטית חסרת הבחנה. תחילה הוא ניסה לקחת מספר בני ערובה – אך חוסל.

הפיגוע – שארגון הטרור דאע”ש לקח עליו אחריות –  כבר הוגדר כמקרה הירי החמור ביותר בתולדות ארצות הברית.

דקות ספורות לפני הטבח התקשר היורה למוקד החירום 911 ונשבע אמונים למנהיג ארגון הטרור דאע”ש, אבו בכר אל-בגדאדי.

בעקבות כך המשטרה הודיעה כי היא חוקרת קשר של מאטין לארגוני איסלאם קיצוני. 

ברשת CBS דווח כי מאטין היה בין השנים 2013-2014 תחת מעקב של ה-FBI בחשד שהשתייך לארגון הטרור דאע”ש. עוד דווח כי בשל חוסר ראיות, נסגרו התיקים נגדו.

ארגון המדינה האסלאמית מסר הערב (ראשון) כי עומר מאטין, היה חבר בארגון. “המתקפה שכוונה נגד המועדון באורלנדו פלורידה, והביאה למותם של יותר ממאה הרוגים ופצועים בוצעה על ידי לוחם ‘המדינה האסלאמית'”, נמסר בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות של הארגון ‘אעמאק’.

עם זאת, ההודעה לא מציינת קשר כלשהו לארגון בתכנון ובביצוע המתקפה.

בתוך כך, כלי התקשורת האמריקניים ציינו כי ארגון דאע”ש פרסם לאחרונה הודעה הקוראת לפיגועים בארצות הברית במהלך חודש רמדאן.

בהודעה המוקלטת מחודש מאי, נשמע דובר הארגון אבו מוחמד אל-עדנאני, כשהוא קורא: “להתכונן לחודש של אסון עבור הכופרים, במיוחד ללוחמים ולתומכי החליפות באירופה ובאמריקה”.

פעל משנאה

נשיא ארה”ב ברק אובמה פרסם הודעה קצרה: “היום אנחנו מתאבלים, כאמריקנים, על אובדן החיים באורלנדו ועומדים עם האנשים שסבלו ממתקפה נוראית – מתקפה של שנאה. אנחנו עדיין לא יודעים מה המניע מאחורי הפיגוע, אבל מה שאנחנו כן יודעים זה שזהו אדם שפעל מתוך שנאה.

“היום חווינו את אירוע הירי ההמוני החמור ביותר בתולדות ארצות הברית, שמדגיש עד כמה קל להשיג נשק ולירות במקום ציבורי. אנו צריכים להחליט מה אנו עושים בעניין. אסור לנו לעמוד אדישים”.

אביו של המחבל אמר מוקדם יותר: “אני מתנצל. לא ידענו על הכוונות שלו. אני לא חושב שזה קשור לדת”.

גם רעייתו לשעבר של המחבל התראיינה ל’וושינגטון פוסט’ וסיפרה על בעלה לשעבר: “בתקופת נישואינו הוא היה אלים ובלתי יציב מבחינה נפשית. הוא נהג להכות אותי. אני עדיין מעכלת את מה שקרה, אני מרגישה ברת מזל”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בצאת החג הודעת תנחומים: “בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל, אני שולח את תנחומינו הכנים לעם האמריקני, בעקבות המתקפה הנפשעת אמש.

“ישראל ניצבת כתף אל כתף לצדה של ארצות הברית בשעה טרגית זו. אנו משתתפים בצערן של משפחות הקורבנות ושולחים איחולי החלמה שלמה ומהירה לפצועים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שיחזירו במסגדי סרחונם
    13/06/2016 03:25
    ברוך ג
  1. עד שהאמריקאים ופה המדינה יתחילו לעשות פעולןת תגמול , אין להם אינטרס להפסיק.
    בשנות החמישים בפעולות. תגמול העדינות זה נגמר בסוף
    במגד אפשר לחסל באמריקה מאות אם לא אלפי תוקעי נאדים ברגע אחד
    אם יתנו לעושי חנית האופנים במסגדי הסרחון פולים כל המיסגד יעלה באויר או יחנק