אשת שוטר שהכניס המחבל לביתו: “הוא היה בטוח שכולנו כבר מתים”

לאחר הפיגוע הגיע אחד המחבלים וביקש מים משוטר שעמד לצאת לזירה • השוטר הותיר אותו עם אשתו, בתו של המפכ"ל חפץ - ויצא לזירה • רק שם, כשהבחין בחליפת המחבל השני, הבין שהאורח בבית הוא מחבל – וחזר מיד • האישה: "היה לנו הרבה מזל שהוא היה כל כך בשוק ולא חמוש"
חיים טוויל
ג' סיון התשע"ו / 09.06.2016 17:41

שוטר המתגורר בסמוך למתחם שרונה הכניס את אחד משני המחבלים לביתו ונתן לו כוס מים, מבלי שידע שמדובר במחבל רוצח. כך עולה אחרי סיום שלב התחקיר הראשוני על המחבל שנתפס.

השוטר, עמרי, שבאופן מפתיע הינו חתנו של המפכ”ל לשעבר אסף חפץ, היה בחופשה, בילה עם המשפחה במתחם שרונה ושמע יריות במקום בו הוא שהה.

השוטר יצא במהירות עם משפחתו מהמתחם ופנה לביתו הממוקם בסמוך, על מנת לקחת את נשקו וללבוש מדים.

כאשר המשפחה נכנסה לבניין בריצה, ביקש אדם שהגיע יחד עם אנשים נוספים, כוס מים.

המשפחה והשוטר, שהיו בטוחים כי מדובר באדם שנימלט מהזירה, הכניסו אותו לביתם, הושיבו אותו על כיסא, והשוטר נתן לו כוס מים, השאיר אותו בבית עם אישתו ובני משפחה אחרים – ויצא לזירה, כדי לסייע לכוחות הביטחון.

כשהשוטר הגיע לזירה הבחין במחבל השני ששכב פצוע עם חליפה, הבין שיש לו קשה למחבל שהשאיר בביתו, שהיה לבוש באותם בגדים. הוא רץ חזרה לביתו – שם מצא את המחבל שותה מים.

השוטר מיהר להשתלט עליו והחזיק בו עד שהגיעו שוטרים נוספים ועצרו את המחבל, שהועבר לחקירה.

אסף חפץ, לשעבר מפכ”ל המשטרה, שוחח הערב עם ירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגלי צה”ל, וסיפר כי המחבל ישב בבית של בתו: “בעלה ראה שהמחבל השני ששכב על הרצפה הוא בדיוק באותם בגדים. בעלה רץ לדירה, הצמיד את הקנה לראש שלו והזעיק את השוטרים”.

בנוסף סיפר כי הבעל “הוא בלש מנוסה, אחד החוקרים הטובים. מיד עשה את הקישור שזה הוא”.

בתו של מפכ”ל המשטרה לשעבר אסף חפץ, שחזרה הערב בשיחה עם חדשות 2, את הסיפור יוצא הדופן. “לאט לאט מתחילים לעכל כמה מזל היה לנו”, אמרה. 

“ישבנו על הספסל ברחבת הסינמטק עם אמא שלי ובן זוגה כששמענו יריות”, סיפרה ע’. “כעבור כמה שניות ראינו אנשים רצים לכיווננו. אדם לבוש במדים מכוון נשק ויורה – בדיעבד הבנו שירה במחבל הראשון. איך שהבנו מה קורה התחלנו לרוץ לכיוון הדירה שלנו שנמצאת ממש ממול. נכנסנו לדירה, איתנו נכנס אדם נוסף. הוא פשוט נכנס איתנו תוך כדי הריצה. שאלתי אותו מי הוא, הוא לא ענה, רק ביקש מים”.

אשת השוטר,  הוסיפה ושחזרה את האירוע – וציינה כי המחבל לא החליף עמה מילה. “הוא התיישב אצלנו, מפוחד לגמרי. הוא קיבל כוס מים, ניסינו לדבר איתו. הוא לא דיבר. ניסינו לשאול אם הוא מבין אנגלית, מבין עברית, לא הוציא מילה. בעלי נכנס איתנו אבל לקח את הנשק ורץ החוצה.

“לא חשדנו בכלום, הוא נראה פשוט כמו מישהו מבוהל מהזירה, כמונו. הוא לא הוציא מילה – הוא רק מלמל, לא היה נראה שהוא בכלל במצב לדבר, הוא נראה היה בהלם”.

למרבה מזלה, המחבל לא תקף אותה – ובעלה השוטר הבין במהרה מה התרחש: “בעלי ירד למטה והגיע לזירה שבה המחבל הראשון נורה. הוא קלט שהוא לבוש בדיוק אותו דבר כמו הבחור שהוא השאיר אצלנו בבית. ברגע שהוא קלט את זה הוא רץ מהר בחזרה הביתה, נכנס, השכיב את המחבל על הרצפה, אזק אותו. פתחנו את החלון, קראנו לכוחות שהיו למטה. הוא נשאר על המחבל כדי לנטרל אותו, כשהוא אזוק, ושמר שלא יהיה פה בלגן”.

שוטר אחד נפצע קל במהלך ניסיון המעצר: “תוך כדי ההמולה אחד השוטרים גם בטעות נפלט לו כדור על הרצפה בזמן שהחזיר את הנשק לנרתיק. כמה רסיסים פגעו בבעלי. וזהו, המחבל נמסר לשוטרים.

“היה לנו הרבה מזל שהוא היה כל כך בשוק וכמובן לא חמוש. המזל הגדול הוא שבעלי הבין מאוד מהר מי נשאר בבית וחזר. זה היה הפחד הגדול של בעלי – הוא היה בטוח שהוא חוזר וכולם מתים”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות