שוטר מג”ב ששלף וכיוון נשק לעבר מפגינים חרדים נחקר באזהרה במח”ש

הסירטונים שעוררו סערה: שוטר מג"ב שתועד בסרטון וידאו שולף אקדח, דורך ומכוון אותו לעבר צעירים חרדים שהפגינו בירושלים במחאה על מעצר תלמיד הישיבה העריק שנלכד באילת - נחקר באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים • שוטר נוסף שתועד מכה מפגין חרדי, בעת שזה היה שרוע על הקרקע - נחקר גם הוא • מח"ש: קרובים לסיום החקירה
חיים טוויל
כ"ד אייר התשע"ו / 01.06.2016 20:19

שוטר מג”ב שתועד כשהוא דורך ומכוון אקדח טעון לעבר מפגינים חרדים במהלך הפגנה שנערכה לפני שבועיים באזור שדרות חיים בר-לב בירושלים, נחקר באזהרה במשרדי מח”ש. כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 2.

השוטר נחקר יחד עם שוטר נוסף שהכה מפגין חרדי, בעת שזה היה שרוע על הקרקע, סמוך למועד בו אירעו העימותים בין השוטרים למפגינים.

במחלקה לחקירות שוטרים אומרים שהם קרובים לסיום החקירה.

תיעוד האירוע פורסם על ידי העיתונאי יאיר שרקי בחדשות 2. בסרטון תועדו השוטרים בועטים במפגינים השרועים על המדרכה, בעוד אחד השוטרים שולף את הנשק ומכוונו לעבר המפגינים. חברו מגיח מיד והודף אותו הצידה.

לדברי צלם הסרטון, האירוע החריג התרחש  במהלך הפגנה של חרדים נגד מעצרו של תלמיד עריק מישיבת ‘שערי תבונה’ שנעצר באילת. 

“הייתה תהלוכה על המדרכה בלי שום בעיות, אבל המשטרה לא הייתה יכולה לראות את ההפגנה עוברת בשקט והייתה חייבת להתפרע. הם התפרעו בלי שום רסן, תוך על מפגינים שעומדים על המדרכה”.

 עדיין לא ברור מה בדיוק קרה לפני דריכת הנשק שגרם לשוטר לפעול כפי שפעל, אולם לפי דיווחים שונים הייתה במקום אלימות שהופנתה כלפי השוטרים.

ממשטרת ישראל נמסר אז בתגובה: “הסרטון מציג תמונה חלקית של אירוע סדר ציבורי אלים. מחקר ראשוני של העובדות, עולה כי במהלך מעצר של חשוד בהפרת סדר, הקיף המון זועם את השוטרים, תוך ניסיון אלים לסכל פעולת אכיפה מתחייבת שהתבצעה, כאשר חלק מהחשודים אף תקפו באמצעות מקלות ואבנים את השוטרים.

“כתוצאה מעוצמת האלימות שהופנתה כלפי השוטרים, פונה שוטר לטיפול רפואי ושוטר שחש מאויים שלף את אקדחו. יחד עם זאת, בהתאם לנהלי המשטרה, מתבצע תחקיר מבצעי לבחינת כלל נסיבות האירוע”.

אלא שסרטון נוסף שפורסם על ידי יאיר שרקי מציג תיעוד לפיו איש הביטחון מאיים על המפגין בסיטואציה בה הוא, לכאורה, כלל לא חש מאוים. השוטר נראה מתקרב לאברך, שולף את אקדחו, ורק כששוטרים  אחרים מרגיעים אותו הוא מחזיר את האקדח לחגורה. שוטר נוסף תועד, כאמור, חובט ומכה מפגין בעת שהיה על הקרקע.

ח”כ הרב אייכלר אמר בעקבות האירוע: “אקדח טעון הנשלף מול אזרחים בהפגנה, יירה במפגין או בעובר אורח בהפגנות הבאות. שוטר אלים נגד אזרח, יהיה אלים יותר נגד בן מיגזר אחר. לא ייתכן להעביר את שיטות המלחמה בטירור במשטר כיבוש, לשיטות שמירת הסדר הציבורי במדינה דמוקרטית”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות