הרצוג תקף: “ביבי, אינך מנהל כלום. אתה בובה. אתה דחליל. אתה שבוי”

עקץ את התניהו: "אומרים עליך שאתה קוסם. יש בזה משהו. כל דבר טוב שאתה נוגע בו נעלם. התקווה נעלמה, החזון נעלם, בוגי נעלם. סער נעלם. גבאי נעלם. ועכשיו גם אתה מתפוגג לטובת מנהיגי הימין הקיצוני. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שהקוסם העלים את עצמו" • פנה לכחלון: "זה הרגע שבו תקנה את עולמך"
יוני גרין
כ"ב אייר התשע"ו / 30.05.2016 15:57

יו”ר המחנה הציוני, ח”כ יצחק הרצוג, פתח בצהריים (שני) את ישיבת הסיעה בכנסת, בפניה אל מי שהוא הגדיר “ראשי הממשלה בפועל – נפתלי בנט ואיווט ליברמן”.

“זהו יום היסטורי”, פתח הרצוג. “יום שבו ראש הממשלה הנבחר מפנה את מקומו לראשי המפלגות הקיצוניות ביותר שישלטו בו מעכשיו. ממשלה ברוח חזון הנביאים: הנביא מרזל והנביא גופשטיין”.

הרצוג פנה לראש הממשלה: “מר נתניהו, מעתה אינך עוד ראש הממשלה אלא מזכיר ממשלת נפתלי ליברמן סמוטריץ’. אינך קובע כלום. אינך מחליט כלום. אינך מנהל כלום. אתה בובה. אתה דחליל. אתה שבוי”.

הרצוג  הוסיף: “לפני שבועיים הצעת לי לשנות את פני המדינה. להוביל מהלך מדיני היסטורי. הייתי מוכן להקריב את מעמדי הפוליטי כדי לשנות את המציאות ולחסוך את מסע הכאב והדמעות ממאות משפחות שעוד לא יודעות את גורלן המר אבל ברגע האמת פחדת. חזק בסיסמאות. חלש במנהיגות”.

לדברי הרצוג, “אומרים עליך שאתה קוסם. יש בזה משהו. כל דבר טוב שאתה נוגע בו נעלם. התקווה נעלמה, החזון נעלם, בוגי נעלם. סער נעלם. גבאי נעלם. ועכשיו גם אתה מתפוגג לטובת מנהיגי הימין הקיצוני. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שהקוסם העלים את עצמו”.

הרצוג פנה לשר האוצר כחלון ואמר: “בממשלה הזו נשאר אדם אחד שיקבע את גורלה וגורלנו. איש אחד שנבחר על צניעותו ויושרו, על מתינותו. על התקווה שהעניק. מכאן אני מושיט לך יד משה כחלון. יש רגעים שמנהיג צריך לשים את עצמו מעל השיקול האישי, להעז לשלם את המחיר הכבד ביותר על האמת הפנימית שלו. זה הרגע שלך. הרגע שבו תקנה את עולמך ותמנע את הסכנה הגדולה ביותר שעמדה לפתחנו אי פעם.

“דיברנו לא מעט בזמן האחרון. אני יודע כמה אתה מודאג וכמה כוונותיך היו טובות. אני יודע כמה חשש יש בלבך”, גילה הרצוג. “משה כחלון, רק אתה מסוגל לקבל החלטה מוסרית. אל תהסס יותר. זה רגע האמת שלך”.

בשלב זה פנה הרצוג לחברי הסיעה: “הממשלה שלהם היא ההזדמנות שלנו – בואו נשקיע את כל היצירתיות והאגרסיות שיש לנו כלפי נתניהו וממשלתו החדשה במקום בתוך הבית ואחד נגד השני. בצוותים וכקבוצה בכל התחומים, נעבוד יחדיו במשימה משותפת אחת, גדולה וחשובה מאין כמותה, לבנות אלטרנטיבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות