יחשפו מה קרה לתימנים שנחטפו? שקד: “נושא חשוב. אני על זה…”

בתשובה לשאילתא שהגישה ח"כ זהבה גלאון, על פרשת ילדי תימן החטופים, אמרה שרת המשפטים: "מדובר בסוגיה טעונה ורגישה הגורמת לאנשים רבים כאב רב ויש מקום להחליט על נציג שיבחן את החומרים. אני ממתינה לתשובת ראש הממשלה"
שרי רוט
י"ז אייר התשע"ו / 25.05.2016 17:08

שרת המשפטים איילת שקד השיבה היום (רביעי) מעל דוכן הכנסת על שאילתא שהגישה חברת הכנסת זהבה גלאון, הנוגעת לסוגיית ילדי תימן החטופים.

גלאון ביקשה לדעת באיזה אופן פעלה השרה למען הסרת החיסיון ופרסום הפרוטוקולים של ועדת החקירה הממלכתית.

שרת המשפטים השיבה כי היות ומדובר בפרסום חומרים חשובים לציבור, היא ביקשה לקיים דיון בוועדת השרים לענייני ארכיונים שבראשותה. כמו כן, פנתה ליועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, עו”ד שולמית ברנע, על מנת להבין מהן סמכויותיה לעיון בחומרים כשלב מקדים טרם פרסומם.

לאחרונה התקבלה חוות דעת מקיפה שקבעה כי משעה שהתפרקה ועדת החקירה, סמכויות פרסום החומרים חזרו לממשלה. בשל כך חשיפת החומרים תתאפשר רק בהחלטת ממשלה.

על פי חוות הדעת, החלטה מסוג זה תתגבש רק לאחר שחבר בממשלה יעיין בחומרים ויקבע כי פרסומם אפשרי. ראש הממשלה מוסמך באופן אוטומטי לעיין בחומרים אולם הממשלה רשאית למנות לתפקיד כל חבר ממשלה אחר.

כמו צוין כי מינויו של ראש הממשלה לתפקיד ראוי, שכן הוא השר האחראי על ארכיון המדינה, בו מצויים החומרים החסויים, ועומד בראש הממשלה שהקימה את ועדת החקירה.

מנגד מינויה של שרת המשפטים מוצדק אף הוא נוכח העובדה שהיא השרה האחראית על חוק ועדות חקירה.

לאור חוות הדעת המשפטית, פנתה השרה שקד במכתב לראש הממשלה בבקשה שיכריע בשאלת זהות השר שיוסמך על ידי הממשלה לעיין בחומרים ולהניע את החלטת הממשלה שתקבע את אופן והיקף פרסום החומרים.

בתגובה לתשובתה של השרה, בירכה ח”כ גלאון על היוזמה שננקטה וכי ראוי שהממשלה תקבל החלטה להסמיכה לתפקיד.

גם ח”כ יואב בן צור הודה לשרה על התערבותה בסוגיה החשובה.

שרת המשפטים איילת שקד: “אני מודעת לרגישות הנושא ולקולות הקוראים לחשיפת החומרים יחד עם החשש מפגיעה קשה בפרטיות. מדובר בסוגיה טעונה ורגישה הגורמת לאנשים רבים כאב רב ויש מקום להחליט על נציג שיבחן את החומרים.

“אני ממתינה לתשובת ראש הממשלה על מנת שנוכל לטפל באופן מיטבי וראוי בעניין”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות