היועמ”ש: דרך ‘המהדרין’ אינה פרטית • יו”ר מירון: תתעסק בעניינים מעשיים

היועץ המשפטי של המשרד לענייני דת הודיע ליו"ר ועד מושב מירון מרדכי הלפרין: למרות הטענה שלך שהשטח פרטי, נאסר עליך למנוע מנשים לעלות ב'דרך מהדרין' • הלפרין בתגובה: "ל"ג בעומר זה לא פורים! בא לכאן ותנסה להכניס נשים לדרך הגברים"
יוסף גרינבוים
ט"ז אייר התשע"ו / 24.05.2016 16:12

הקרב על דרך המהדרין: היועץ המשפטי של המשרד לענייני דת, עו”ד ישראל פת, הודיע ליו”ר ועד מושב מירון מרדכי הלפרין, כי אין לו סמכות לסגור את ‘דרך המהדרין’ המובילה אל ציון הרשב”י בל”ג בעומר בפני נשים, למרות טענתו כי הדרך נסללה על קרקע פרטית של המושב.

מכתבו של פת נשלח בתגובה למכתב ששיגר הלפרין ביום ראשון, בו תקף את הודעתו של היועץ המשפטי, כפי ששוגרה אל נציגות ‘מרכז צדק לנשים’, לפיה נשים יוכלו לצעוד ב’דרך המהדרין’  – והודיע: “זו דרך פרטית בבעלותנו ורק אנחנו נקבע מי רשאי לעבור בה”.

לדברי פת, במכתב תגובתו, “מעולם לא נטען כי ‘דרך המהדרין’, שנסללה בשעתו על ידי חברת מע”ץ הינה חלק מהמשבצת של האגודה”. לדבריו, “הדבר טעון הוכחה”. 

פת מוסיף וכותב כי גם אם יוכח שהקרקע נמצאת בשליטת האגודה השיתופית, הרי שהיא אינה בבעלות האגודה השיתופית, אלא מוחזקת על ידה בחכירה ממנהל מקרקעי ישראל, ולכן חלות עליה נורמות מהמשפט בציבורי, לרבות החובה לנהוג בשיוויון ולהימנע מכל התנהלות מפלה או מדירת נשים.

פת מזכיר כי המדינה השקיעה רבות בהכשרת הדרך וקובע שוב: “הדרך תהיה פתוחה לכל דיכפין ולא תהיה כל מניעה של גישת נשים בה”.

הלפרין הגיב על המכתב: “ל”ג בעומר זה לא פורים! בא לכאן ותנסה להכניס נשים לדרך הגברים. מציע שתתעסק עם עניינים רציניים ומעשיים”.

הפרשה החלה לאחר שהמשרד לענייני דת שיגר ל’מרכז צדק לנשים’ מכתב, בו הוא מצהיר כי גם ‘דרך המהדרין’ תהיה פתוחה בל”ג בעומר למעבר נשים.

המכתב, עליו חתום עו”ד ישראל פת, היועץ המשפטי של המשרד, נשלח בעקבות פניה של נציגות ‘מרכז צדק לנשים’, שטענו כי קיים איסור הפרדה במרחב הציבורי. נציגות ה’מרכז צדק לנשים’ דרשו כי ‘דרך המהדרין’ במירון, שנסללה עבור העולים שאינם מעוניינים לעלות בל”ג בעומר אל הציון בדרך הראשית והמעורבת  – תשמש את כלל הציבור, כולל נשים.

עו”ד ישראל פת כתב במכתבו אל ‘מרכז צדק לנשים’: “כפי שנמסר לנו על ידי הנהלת המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, האמונה על ניהול אירועי ל”ג בעומר,  אין ולא תהיה כל מניעה של גישת נשים לדרך זו, והיא פתוחה לכל דכפין”.

היועץ מוסיף וכותב: “כמו כן, יצוין במפורש על גבי הדרך כי היא פתוחה לכל המעוניין”.

 

 

דרך מהדרין

דרך מהדרין

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עודמעטבביתכנסת
    25/05/2016 02:02
    דיקטטוריםחילונים
  1. עוד מעט יגידו שגם עזרת נשים בבית כנסת זה הדרת נשים וגם יכפו רבניות ראשיות לארץ ישראל….
    נפלו על הראש בכל דבר מחקים את הקופים האמריקקים כאילו הצבועים האלה המציאו תמוסר.
    הדרך נסללה כדי שגברים ישמרו ייניים ויש דרך לנשים ודרך לגברים מה הקטע ?
    שיגידו תודה שלאשה אין בעיה ה ישמור של קרי לילה שמריך 84 תעניות!!!! לתקן פעם אחת בגלל איזה הסתכלות בפרט בגלל החינוך החולני של בן גוריון וחבריו והשמאל מאז ….

  2. צודק
    26/05/2016 14:01
    אבי
  3. הלפרין צודק לחלוטין.
    נפלו על הראש במדינה.
    מהיום אני נכנס לשירותי הנשים ולמלתחות שלהם בלבד. אם להם מותר להיכנס לנו לכל דרך ומקום אז גם לנו מותר.
    הלט סעו לנו מהעיניים ותחפשו לכם מה לעשות באמת.
    מחזק את ידי הרב הלפרין.