ח”כ חרדי על בוגי: היה יחס אטום במשרד הביטחון, זו רוח המפקד

במפלגות החרדיות הגיבו רשמית בצער על פרישת יעלון • משה גפני: "בהתנהלותו מול הציבור החרדי תמיד נהג בכבוד והדדיות ובהבנה" • אייכלר: "בלמת את גזירות גיוס בני הישיבות מימי פלסנר עד יאיר לפיד" • פעיל בכיר בבית היהודי: "לא מבין את התגובות. הוא לא היה כזה נפלא לחרדים"
נחמן גור
י"ב אייר התשע"ו / 20.05.2016 14:52

במפלגות החרדיות הגיבו, בצורה רשמית, בהודעות צער על פרישתו של שר הביטחון משה בוגי יעלון מהממשלה והכנסת.

אולם, שלא לציטוט בשמו, אומר אחד הח”כים החרדים לחרדים 10:”האמת היא שכשהיינו צריכים משהו ממשרד הביטחון, בתקופת יעלון נתקלנו ביחס אטום, ועשה רושם שזו הייתה רוח המפקד”.

גם  פעיל בכיר בבית היהודי אומר: “לא מבין את תגובות הצער הרישמיות של הח”כים החרדים. בתקופת בוגי היתה פרשת הזקנים בצבא. הוא לא היה כזה נפלא לחרדים”.

מיד לאחר הודעתו של יעלון על פרישתו, קרא לו יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, לחזור בו מהחלטתו: “הוא תרם תרומה בלתי רגילה למערכת הביטחון בישראל ופעילותו הייתה למופת. גם בהתנהלותו מול הציבור החרדי תמיד נהג בכבוד והדדיות ובהבנה, אף שלא בא מרקע דומה. יש בו מנהיגות מוכחת ונקווה שיחזור בו מההחלטה”.

ח”כ ישראל אייכלר פנה לשר הביטחון: “היית תמיד מוקיר תורה ולומדיה. בלמת את גזירות גיוס בני הישיבות מימי פלסנר עד לפיד. התייצבת בגבורה מול המסיתים שרצו מלחמה נגד לימוד התורה. לא אכביר מילים על המועקה בעזיבתך את הממשלה והכנסת.

“ישלם ה’ פעלך במשרד הבטחון למנוע מלחמות מבית ומחוץ. עוד נכונו לך תפקידים שהועידו לך משמים. כנאמר: “בשמך יקראוך. במקומך יושיבוך. ומשלך יתנו לך. ואין אדם נוגע במוכן לחבירו. ואין מלכות אחת נוגעת בחברתה כמלא הנימה”.

יו״ר מפלגת יחד, השר לשעבר אלי ישי, הגיב על ההתפטרות: “פרישתו של משה (בוגי) יעלון מצערת ונסיבותיה מקוממות.

”הוא לא מונה לתפקידו בגלל אמירות ולא נכון היה להדיחו בשל אמירות. הוא התמנה לתפקיד שר בטחון בשל היותו איש צבא, לוחם ורמטכ״ל בעל נסיון ותק ומקצועיות שאין בנמצא.

יעלון, גפני

”גם אני אינני מסכים עם חלק מהתבטאויותיו. כידוע, מחיתי כנגד משפט השדה שנערך לחיל אלאור עזריה וחיזקתי את משפחתו, אך מכאן ועד לפיטורין הדרך רחוקה.

“אני סבור שדברים כאלו יכולים להתרחש רק בממשלת 61 העסוקה בהישרדותה דבר יום ביומו, אחרת אני מתקשה להאמין ששר בטחון איבד את אמון ראה״מ רק בשל הבעת דעה.

“אני מכיר את בוגי למעלה מ-20 שנה. איש ערכי, מאופק, ישר דרך, ומעל הכל מקצוען שרואה את טובת צה״ל ומדינת ישראל לנגד עיניו”.

יו”ר ש”ס, השר  אריה דרעי, הגיב: “משה בוגי יעלון מילא בשנים האחרונות את תפקיד שר הביטחון בהצלחה רבה, ביושר ובנאמנות. השר יעלון הוא איש ערכי שתרם עשרות שנים לביטחון ישראל ואני קורא לו לחזור בו מהחלטתו ולהמשיך לכהן בממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבית היהודי הוא זה שגם צער
    22/05/2016 00:03
    הנושרת מפתוחי חותם תל אביב
  1. נפתל בנט ואיילת שקד וחברי המפלגה שלהם גרמו צער לאלפי תלמדי חכמים והילדים שהם נדבקו ליאיר לפיד הם צבועים מקומנו לא אתם ולא קירבתם בוגי איש שיודע לנווט את מחשבותיו אם הציבור החרדי והוא זה זה שהתנגד למהלכים של נפתלי ויאיר ואיילת ואורי אורבך עוד שונא את לומדי התורה הקדוש ברוך ותן להם את המכה שממנה לא יצלחו לקום