אלימות, מכות, אזיקים • כך התעלל שוטר בחרדי שביצע עבירת תנועה

צעיר חרדי ביצע בשבוע שעבר עבירת תנועה בבית שמש והותקף באלימות בידי שוטר • מצלמות האבטחה תיעדו כיצד מגיע שוטר, עוצר אותו בברוטליות, למרות שהצעיר לא גילה התנגדות, גורר אותו על הדרכה ומנטרל אותו • המשטרה לחרדים 10: "המקרה הועבר לחקירת מח״ש"
חיים טוויל
י"ב אייר התשע"ו / 20.05.2016 13:50

בסרטון המוצג כאן מתועד מעצר אלים של צעיר חרדי בבית שמש .

המקרה התרחש ב-9 במאי בסמוך למרכז המסחרי של שכונת רמת בית שמש א’. לפי אתר וואלה, השוטר החל ברישום דוח לצעיר שביצע עבירת תנועה. לאחר מכן, הצעיר החל לכאורה לקלל את השוטר ואת ילדיו. כשהשוטר אמר לו כי הוא מעכב אותו לחקירה על העלבת שוטר, הצעיר יצא מרכבו, השאיר אותה מונעת ונמלט מהמקום – אך חזר לאחר זמן קצר.

הצעיר המופיע בסרטון סיפר לוואלה כי עצר בצד בזמן נהיגה כדי לשוחח בטלפון הנייד שלו. לדבריו, השוטר ניגש אליו כדי לרשום לו דוח על סך אלף שקלים. “בכיתי לו שיוותר לי על הדוח כי אין לי כסף. הוא ענה לי בבוטות וצעק עליי'”, סיפר.

לטענתו, הוא לא קילל את השוטר. “רק אמרתי לו ש’אלוהים ישלם לו בשמיים’. הוא התחיל לצעוק עליי ‘מה אמרת?’ והוציא את אקדח הטייזר לכיווני. תפסתי מרחק ממנו, לא ברחתי. חזרתי אליו לאט לאט”.

הצעיר תיאר כי השוטר התחיל לקלל אותו וקרע לו את החולצה באלימות. “הוא רצה לעכב אותי על העלבת שוטר ועל כך שברחתי. אמרתי לו שאני לא ברחתי, ההפך, חזרתי אליו. זו צורה הגיונית וסבירה לתפוס ככה ולהתנהג אליי באלימות מבלי שהתנגדתי? עד היום אני סובל מכאבים בגב”.

הצעיר אומר כי השוטר לא האמין שהמקרה יגיע למחלקה לחקירת שוטרים או לתקשורת. “הוא אמר לי ‘לך למח”ש, אתה והם על ה*** שלי'”, סיפר.

לדברי הגורם המעורה בפרטי המקרה, השימוש בכוח מצד השוטר במהלך המעצר היה סביר, ולטענתו ייתכן שהשוטר החזיק במהלך המעצר באקדח טייזר, אך לא השתמש בו על הצעיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות