הרצוג: כנופיה מיו”ש החזיקה את ביבי במקום עדין. אריאל: “תתבייש”

לאחר כישלון המו"מ, הרצוג תוקף את הליכוד: "נתניהו עשה לי תרגיל. מצמץ וברח, איימו עליו" • קרא לשר הביטחון משה יעלון ולחברת הכנסת הפורשת אורלי לוי-אבקסיס להצטרף אל המחנה הציוני • אורי אריאל: "מבין שאתה מתוסכל אבל במקום לטנף על אחרים תבדוק את עצמך'
נחמן גור
י"ב אייר התשע"ו / 19.05.2016 22:52

יו”ר האופוזיציה יצחק (בוז’י) הרצוג התייחס הערב (חמישי) לכישלון המשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד וקרא לשר הביטחון משה יעלון ולחברת הכנסת הפורשת אורלי לוי-אבקסיס להצטרף אל המחנה הציוני.

בראיון לחדשות 2, אמר הרצוג על התקפה נגדו: “פעלתי על פי צו מצפוני, חשבתי שיש פה הזדמנות היסטורית נדירה. עמדו מולי כוחות, שפעלו גם בתקשורת גם בפוליטיקה, וגם של קבוצות שמאל קיצוניות, שעשו הכל כדי שלא אדבר עם ראש ממשלת ישראל. הייתי מוכן לדבר איתו ועמדתי על עקרונות רציניים”.

הרצוג הדגיש כי לא זחל, כלשונו, לממשלת נתניהו וטען כי ראש הממשלה פחד להציג התחייבויות כתובות בנושאים מדיניים, עליהם סיכמו השניים בעל פה. “”נתניהו מצממץ וברח, זאת האמת. בימים האחרונים הוא החליט שזה קשה לו, איימו עליו החבר’ה בליכוד, הכנופייה של יהודה ושומרון החזיקה אותו במקום הכי עדין”.

על הצירוף המסתמן של ליברמן לקואליציה אמר הרצוג: “יכול להיות שהוא עשה לי תרגיל אבל מחובתי היה, כך אני חושב מעומקי ליבי, לבחון את האופציה שהיתה”.

בהתייחס לביקורת הקשה שהטיחה בו שלי יחימוביץ’, טען הרצוג כי בשיחות סגורות היא דווקא תמיכה בכניסה לקואליציה, אך כלפי חוץ התנגדה. “היא התחננה להתמנות לשרה בממשלה”, אמר. “אני מוכן לחשוף את כל הניירות, ללכת למכונת אמת, לבוא בפני שופט – לא שיקרתי”.

שר החקלאות אורי אריאל הגיב על דברי יו”ר המחנה הציוני: “הרצוג, תתבייש. אני מבין שאתה מתוסכל אבל במקום לטנף על אחרים תבדוק את עצמך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות