סקרים: יאיר לפיד מזנק, בוז’י הרצוג קורס, ואריה דרעי מקבל רק 6

לפי סקרים של חדשות 2 וחדשות 10: רוב גדול מהציבור נגד הכניסה של המחנה הציוני לממשלת נתניהו • גם רוב מצביעי המחנה הציוני מתנגדים • ומה קורה במפת המנדטים? יש עתיד כמעט מכפילה את כוחה, הרצוג מאבד 11 מושבים, בנט ואביגדור ליברמן מתחזקים, ודרעי מאבד מנדט
נחמן גור
ט' אייר התשע"ו / 16.05.2016 21:32

מגעי אחדות? עושה רושם שהציבור דווקא שבע רצון שהם עלו על שרטון.

סקר שפורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית של חדשות 2, חושף כי רוב גדול מהציבור – וגם ממצביעי המחנה הציוני – מתנגד לכניסה לממשלת נתניהו.

לפי הסקר, שנערך על ידי מנו גבע ומינה צמח ממכון מדגם, רק 24% מהציבור הביעו תמיכה בכניסת המחנה הציוני לממשלה, בעוד רוב מכריע – 52% מתנגד.

בקרב מצביעי המחנה הציוני: 36% מהם בעד כניסה לממשלה ו-60% מתנגדים

הסקר שאל גם כיצד היתה נראית מפת המנדטים אילו הבחירות נערכו היום: הנשאלים העניקו לליכוד 27 מנדטים.

המפלגה השנייה בגודלה, על פי הסקר, היא ‘יש עתיד’ בראשות יאיר לפיד – 18 מנדטים. המחנה הציוני בראשות הרצוג יורד ל-17 מנדטים בעקבות המגעים לאחדות והביקורת על התנהלות יו”ר האופוזיציה.

הרשימה המשותפת נשארת עם 13 מנדטים והבית היהודי בראשות נפתלי בנט מתחזק ל-10 מנדטים.

ליברמן מתחזק לתשעה מנדטים, ו’כולנו’ של משה כחלון יורדת לשבעה מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי יהדות התורה הייתה מקבלת, אם הבחירות היו היום, שבעה מנדטים – בעוד ש”ס של אריה דרעי מאבדת מנדט ויורדת לשישה בלבד. מרצ, מנגד, מתחזקת בסקר לשישה מנדטים.

גם חדשות  10 פרסמו הערב סקר – במלאות שנה להקמת הממשלה. לפי סקר זה, אם היו הבחירות מתקיימות היום, הליכוד היה מאבד מכוחו. מפלגת יש עתיד הייתה מזנקת, ואילו המחנה הציוני,הייתה מתרסקת.

לפי תוצאות המדגם, שנערך בשיתוף “פרויקט המדגם”, מפלגת השלטון הייתה מאבדת חמישה מנדטים לעומת הבחירות האחרונות, ועומדת על 25 מנדטים בלבד.

עוד עלה מתוצאות הסקר, כי יש עתיד הייתה מכפילה כמעט את כוחה, ומזנקת מ-11 מדטים ל-20 מנדטים.

מפלגת המחנה הציוני הייתה מקבלת בסך הכל 13 מנדטים, ירידה של 11 מנדטים מהכנסת הנוכחית.

הרשימה המשותפת של המפלגות הערביות צפויה לעלות עם 14 מנדטים, הבית היהודי מטפסת על חשבון הליכוד ל-12 מנדטים, ואילו ישראל ביתנו מטפסת גם בסקר זה לתשעה מנדטים.

מפלגת מרצ הייתה עולה במנדט אחד על פי התוצאות, וזוכה בשישה מנדטים, יהדות התורה שומרת על ששת המנדטים שלה, ואילו כולנו של כחלון מאבדת לפי סקר זה מנדט אחד, ומתייצבת על תשעה מנדטים.

ש”ס זוכה גם בסקר זה  בששה מנדטים.

גם לפי סקר זה רוב מכריע של הציבור  מתנגד כניסת המחנה הציוני לממשלה: 50 אחוזים נגד, בעוד 26 אחוזים תומכים. 24 אחוזים טוענים כי לא החליטו מה דעתם.

הסקר כלל בסך הכל 618 נשאלים, מתוכם 501 מהאוכלוסייה היהודית ו-117 מהמגזר הערבי. הסקר בוצע באמצעות “פרויקט המדגם” בראשות הד”ר אריאל אילון ומכון סטאטנט בראשות הד”ר יוסף מקלודה, בפיקוח הפרופסור קמיל פוקס.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכלבים נובחים, והש
    17/05/2016 00:16
    חילוני שפוי
  1. הכלביהם נובחים, והש”

  2. העם רוצה את לפיד
    17/05/2016 02:45
    תומר
  3. ואפשר לחוש את זה, לא רק בסקר אלא בחיים עצמם כשמדברים עם אנשים. אמנם אחרי הבחירות האחרונות למדנו שצריך לקחת סקרים בערבון מוגבל ומי יודע מה יהיה עד לבחירות הבאות אבל אין ספק שכרגע, Lapid is on fire!

  4. כשקוף אני מאוכזב
    18/05/2016 00:26
    מובטל בטיטו
  5. איך זה שיש אנשים שמוכנים לתת קול לש”ס, כשמיד אחרי הבחירות הפכנו להיות שקופים.
    גם לפני שמערכת הבחירות התחילה הייתי שקוף, אבל לא חשבתי שמישהו ינסה להפוך אותי לבלתי שקוף.
    אוח איזה אידיוט הייתי, היה שקוף שארי’ דרעי חושב רק על עצמו ולא מזיז לא בכלל על שקופים אחרים.