שלי יחימוביץ על המגעים עם ביבי: “זרקו לנו עצם רקובה. תיקים בלבד”

בכירת העבודה תוקפת את המגעים בין 'המחנה הציוני' לראש הממשלה: "זו אפילו לא הצעה שהיו נותנים לשותפה בינונית. ההצעה ריקה מתוכן, של תיקים בלבד. היא נתפרה כדי לא להרגיז את הבית היהודי" • פעילים בעבודה הפגינו מול ביתו של הרצוג • לפיד: "הפוליטיקה הישנה עסוקה רק בעצמה, בכיסאות שלה, בכיבודים שלה, באיזה ג'ובים יקבלו החבר'ה"
נחמן גור
ז' אייר התשע"ו / 15.05.2016 00:21

המגעים שמנהל יו”ר מפלגת המחנה הציוני, ח”כ יצחק הרצוג עם נתניהו על כניסה לממשלה, נתקלת בהתנגדות קשה מצד בכירת העבודה, ח”כ שלי יחימוביץ.

בראיון לתכנית ‘פגוש את העיתונות’ הבהירה יחימוביץ כי היא מתנגדת לכניסה לממשלה ומכנה את ההצעה שקיבל הרצוג מנתניהו “עצם רקובה”.

“זו אפילו לא הצעה שהיו נותנים לשותפה בינונית. זה לזרוק עצם רקובה, ולומר לנו לרוץ לקחת אותה ולחזור. מכשכשים בזנב”.

יחימוביץ טענה כי אינה מתנגדת לכניסה לממשלה באופן עקרוני: “לו היה מדובר בממשלת אחדות עם קווי יסוד משותפים, ממשלה בה הייתה לנו השפעה מכרעת על סדר היום כשותפים בהתאם לגודלנו, הייתי בודקת את ההצעה. אבל המרחק בין זה לבין מה שקורה עכשיו הוא אלף שנות אור.

“ההצעה ריקה מתוכן, של תיקים בלבד. היא נתפרה כדי לא להרגיז את הבית היהודי, והצעה שלא מעצבנת את סמוטריץ’, בנט ושקד היא הצעה שאני לא יכולה לקבל”.

לדבריה, כל חברי הכנסת של המפלגה שותפים לדעתה: “אני מתקשה להאמין שיש חבר כנסת אחד ממפלגת העבודה – הוותיקים והחדשים – שיחתום על ההצעה כפי שהיא עכשיו.

“לזחול כקבלני ביצוע זה דבר שהמפלגה עשתה שוב ושוב ויצאה כשזנבה בין רגליה. להיכנס על תקן בולם זעזועים של ממשלת נתניהו, זה דבר שאין לו תכלית”.

הפגנה מול ביתו של הרצוג

בתוך כך חברי מפלגת העבודה, ובהם פעילי המשמרת הצעירה והחוג לדמוקרטיה, הפגינו אמש (מוצ”ש) מול ביתו של הרצוג בדרישה להוריד מעל סדר היום את האפשרות של כניסה לממשלת נתניהו.

נעמה לזימי, פעילה במפלגת העבודה ובמשמרת הצעירה, אמרה: “ההפגנה היום התחילה כיוזמה של פעילי מפלגה צעירים והפכה להיות קונצנזוס רחב גיל וגיאוגרפיה.

“ההבנה כי חבירה אל ממשלת הימין הקיצונית והאכזרית הזו כלפי העם היא אובדן אמון מהציבור ומכה אנושה למפלגה צריכה לחלחל לא רק אלינו הפעילים אלא גם גבוה אל יו”ר המפלגה והסיעה כולה. את ביבי מחליפים – לא משרתים”.

הרצוג עצמו הגיב על ההפגנה: “אני גאה בכך שיש לנו צעירות וצעירים אקטיביסטים במפלגה. המשמרת הצעירה בתנועת העבודה התנגדה תמיד לכל ממשלות האחדות ואני מכבד זאת.

“אנחנו מפלגה דמוקרטית וכל הקולות בה ראויים. אם תונח הצעה שתאפשר לנו להחזיק בהגה המדינה, אני אשקול אותה ברצינות ואביא אותה להכרעת המוסדות הדמוקרטיים של המפלגה כראוי למפלגה דמוקרטית והחלטותיהם יחייבו את כולם”.

לפיד: הדגמה למה צריך פוליטיקה חדשה בישראל

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, הגיב באירוע ‘שבתרבות’ על הדיבורים על ממשלת אחדות: “השבוע האחרון הוא הדגמה למה צריך פוליטיקה חדשה בישראל, כי הפוליטיקה הישנה עסוקה רק בעצמה, בכיסאות שלה, בכיבודים שלה, באיזה ג’ובים יקבלו החבר’ה, לא בשביל זה יש פוליטיקה.

“פוליטיקה היא כלי לפתור בעיות אמיתיות של אנשים אמיתיים – שלום, מלחמה, כלכלה וחברה. המדינה הזאת צריכה ללכת למקום שמקדם את עצמה – זו המטרה של החיים הפוליטיים.

“כשהפוליטיקאים עסוקים מבוקר עד ערב בעצמם, בסופו של דבר הם בוגדים בתפקיד העיקרי שלהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כתבתצעקנית
    15/05/2016 04:18
    שלי שלי רשע
  1. לקחו איזה כתבת צעקנית ועשו ממנה אישיו..
    מה היא מי היא מה כישוריה שיודעת פצעוק בתכנית רדיו שמאלנית?!