ח”כים נגד הרצוג: “זוחלים לממשלת ימין לקבל תיקים. צריך לדחות בבוז”

לאחר שבוז'י הרצוג הודיע כי "הצעה ראויה להצטרפות לקואליציה תישקל", כתבה ח"כ יחימוביץ' כי את ההצעה שהעביר הליכוד "היה צריך לדחות בבוז מזמן" • ח"כ אראל מרגלית פרסם תמונת קבר של מפלגת העבודה - והודיע לנתניהו: "אל תחשיב את קולי במשא ומתן"
נחמן גור
ה' אייר התשע"ו / 12.05.2016 21:50

 התנגדות לאחדות: ההודעה של יו”ר המחנה הציוני, ח”כ יצחק הרצוג מהערב (חמישי), לפיה “אם תגיע הצעה הולמת לכניסה לממשלה – היא תישקל”, מעוררת זעם רב בקרב חברי המפלגה, ומספר ח”כים כבר הבהירו להרצוג, כי אין לו מנדט לחתום על הסכם עם הליכוד ולהצטרף לממשלת נתניהו.

ח”כ שלי יחימוביץ’, המתנגדת בתוקף לכניסת המפלגה לקואליציה, כתבה לפעיליה כי את ההצעה שהעביר הליכוד להרצוג ”היה צריך לדחות בבוז כבר מזמן. לצערי זה לא קרה. בשיחות פנימיות הבעתי את עמדתי במלים חדות וחריפות פי כמה ממה שאני כותבת כאן, ובפועל אני פשוט מונעת את השגיאה הזאת”.

יחימוביץ הוסיפה: ”לא מדובר על ממשלת אחדות. מדובר על ממשלת ימין לכל דבר, כשמפלגת העבודה זוחלת אליה בלא תנאי כדי לקבל תיקים וכיבודים. כלום אחד גדול ומהדהד שכל כולו נתפר כדי שלא להרגיז את המפלגה הימנית ביותר בכנסת – הבית היהודי”.

גם ח”כ אראל מרגלית מיהר לשגר מכתב לראש הממשלה נתניהו, בו הבהיר: “לא אצטרף לממשלתך הקיצונית, אל תחשיב את קולי במשא ומתן. ההחלטה תקפה מבחינתי, תהא אשר תהיה החלטת מפלגתי, ואני מוכן לשלם את המחיר הצפוי על כך”.

מרגלית גם פרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה של קבר של מפלגת העבודה לכאורה, ועליו נכתב: “הלכה לעולמה עם הצטרפותה לממשלת נתניהו”.

ח”כ יואל חסון אמר: “הליכוד מעולם לא הצטרף לממשלת אחדות, כי כך מחליפים שלטון”.

לדבריו, ההצעה שהעביר הליכוד לא הייתה להצטרף לממשלת אחדות אמיתית, כלשונו, אלא להכתיר את נתניהו לקדנציה חמישית. ”לי ולחברי התנועה אין שום כוונה לקחת חלק במהלך כזה.אני שמח שהרצוג קבר את ההצעה ודחה אותה על הסף, ואני סומך עליו שלא ייקח בחשבון הצעות דומות בעתיד”, הוסיף חסון. ”בעוד מספר ימים כשייפתח מושב הקיץ, יעלו על סדר יומה של הכנסת נושאים כבדי משקל, מתקציב ועד מתווה הגז”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות