ישראל 2016: יותר חילונים אוכלים כשר, מתלבשים צנוע ועושים קידוש

החילונים של היום, לפי סקר שבוצע עבור אתר 'מאקו', מאמינים יותר באלוקים או ב'כוח עליון', למעלה משליש מהחילונים צמים ביום כיפור, וכמחצית מהם לא אוכלים חזיר • 37.2% מהנשים החילוניות דיווחו שהן שומרות במידה כלשהי על צניעות
יוני גרין
ד' אייר התשע"ו / 12.05.2016 11:55

סקר של פאנל פרויקט המדגם בהנהלת ד”ר אריאל איילון, שכלל 500 נשאלים בגילאי 18 עד 64, ופורסם במגזין סוף השבוע של מאקו, מגלה כי החילונים בישראל מאמינים יותר.

על פי הסקר, 73.2% ממי שהגדירו עצמם חילונים אמינים באלוקים או ב’כוח עליון’, למעלה משליש מהחילונים צמים ביום כיפור, ו-30% מדליקים נרות שבת ועושים קידוש.

הנתון המפתיע ביותר נוגע ללבוש: 37.2% מהנשים החילוניות דיווחו בסקר שהן שומרות במידה כלשהי על צניעות. 35% מהן לא הולכות עם גופיות, ו-10% מעדיפות ללבוש חצאית. 7.4% מהנשים החילוניות אמרו שהן שומרות על טהרת המשפחה  – מצווה דתית לגמרי, שעד לא מזמן היתה בגדר שמועה אצל החילוניות.

אבל הדבר שמאחד יותר מכל בין חילונים לדתיים הוא, כנראה, שמירת כשרות.

זו המצווה שהכי הרבה חילונים מקפידים עליה: 47.9% מהם לא אוכלים חזיר. יותר מכל מצווה אחרת, והרבה יותר מכמות החילונים שמקפידים לא לאכול פירות ים ולהפריד בשר וחלב (12%).

עוד מנהג פופולרי מאוד אצל החילונים: הפרשת חלה – 35% מהנשים החילוניות היו בהפרשת חלה, אבל זה, כנראה, עניין של אופנה, יותר מאשר מסורת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות