סקר גילה: כמה מהישראלים אינם גולשים באינטרנט מסיבות דתיות?

בסקר, שנועד לאפיין את דמותו של גולש האינטרנט הישראלי והשימוש שהוא עושה ברשת, התבקשו המשיבים לדרג מה הם הדברים שהכי מלהיבים אותם באינטרנט • רק 4 אחוזים ציינו כי הם חוששים מ'שיימינג' ברשתות החברתיות
נוחי גולד
ג' אייר התשע"ו / 11.05.2016 14:40

מסקר מקיף שהזמין איגוד האינטרנט הישראלי עולה כי 87 אחוז מהישראלים גולשים באינטרנט – בין אם במחשב, בטלפון הסלולרי או בטאבלט;  14 אחוז גולשים רק במכשירים ניידים (סלולר וטאבלט) ואילו 8 אחוזים רק במחשב שולחני.

נתון זה תואם את מדד המוכנות הדיגיטלית העולמי שפורסם לאחרונה, ובו ישראל מדורגת במקום ה-20 מתוך 143 מדינות מבחינת השימוש בפועל באינטרנט.

לפי הסקר – שנערך טלפונית על ידי מכון הסקרים ‘סטאטנט’ בשתי פעימות בחודשים אפריל ומאי 2016 – 13 אחוז מהישראלים אינם גולשים כלל באינטרנט. 47 אחוז מתוכם הסבירו כי הם אינם גולשים מסיבות דתיות. 29 אחוז אמרו שהאינטרנט לא מעניין אותם, ורק 23 אחוז אמרו שהם לא גולשים כי הם לא יודעים איך לגלוש באינטרנט או להשתמש במחשב.

בסקר התבקשו המשיבים לדרג מה הם הדברים שהכי מלהיבים אותם באינטרנט: 27 אחוז נלהבים מעושר המידע ברשת; 23 אחוז אוהבים בראש ובראשונה את היכולת ללמוד דברים חדשים ו-21 אחוז ציינו כי האפשרות לתקשר עם אנשים בכל העולם היא היתרון העיקרי ברשת.

13 אחוז חושבים שהאפשרות להגיע למידע מכל מקום ללא צנזורה היא החשובה, ו-8אחוזים בלבד ציינו שהדבר שהכי מלהיב אותם הוא שרוב הפעילות בחינם.

המשיבים התבקשו לדרג מהם הנושאים שהכי מדאיגים אותם באינטרנט: 36 אחוז השיבו כי הם חוששים בעיקר מהפגיעה בפרטיותם, כמו גם מגניבת מידע אישי או הפצת נתונים אודותיהם. 23 אחוז דירגו כדאגה הגדולה ביותר את הפגיעה בקטינים באינטרנט. 12 אחוז ציינו כי עבורם החשיפה לעבירות הונאה והאקרים היא המדאיגה ביותר. 11 אחוז אינם מודאגים כלל מהשימוש באינטרנט, ואילו 10 אחוזים חוששים מחשיפה לתוכן לא חינוכי או פוגעני.

רק 4 אחוזים ציינו כי הם חוששים מ’שיימינג’ ברשתות החברתיות.

“אלה הם נתונים ראשוניים מתוך סקר מקיף שמטרתו ללמוד לעומק את האופן בו כלל החברה הישראלית – ובפרט מיעוטים – עושים שימוש באינטרנט כיום”, אמר עו”ד יורם הכהן, מנכ”ל האיגוד.

הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 1,200 משיבים מכלל האוכלוסיה בישראל. טעות הדגימה היא +-4.6אחוזים מכלל תושבי ישראל שנדגמו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות