נתניהו גילה בטקס במשרד החוץ: איימנו לשלוח כח חילוץ לשגרירות בקהיר

ראש הממשלה נאם בטקס לזכרם של 16 הנופלים בשירות החוץ של ישראל • הוא סיפר על המצור שנערך על השגרירות הישראלית בקהיר: "הפעלנו באותו ערב את כל הכלים העומדים לרשותנו, לרבות איום בפעולת חילוץ של צה"ל"
קובי פינדרוס
ב' אייר התשע"ו / 10.05.2016 17:04

טקס האזכרה ל-16 הנופלים בשירות החוץ של ישראל, נערך היום (שלישי) במשרד החוץ במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ”ל המשרד ד”ר דורי גולד.

בדבריו עמד ראש הממשלה על חובתה של ישראל להגן על נציגיה בעולם: ”המאמץ הוא חובק עולם וייחודי והוא הציל הרבה אנשים, לא רק בשירות החוץ שלנו, אלא גם בשירות החוץ של מדינות אחרת. לפעמים המאמצים הללו הם על חוט השערה”.

הוא הזכיר כי ”לפני כמה שנים, עמדנו בפני מצור שהלך והתהדק על אנשינו בשגרירות ישראל בקהיר. המון פרוע שבא לשחוט את אנשינו, והפעלנו באותו ערב את כל הכלים העומדים לרשותנו, לרבות איום בפעולת חילוץ של צה”ל, דבר שהכריע את הכף והביא את הכוחות המצריים, אז תחת השלטון של האחים המוסלמים, יחד עם תיאום מדוקדק מכאן, הביא לסיום מוצלח של האירוע”.

ראש הממשלה התייחס ל-16 הנופלים ואמר: ‘חייהם נגדעו בהינף יד זדונית. לא רק בחומר נזכור את זכרם של יקירינו, אלא לפני הכל בלבבות, בתודעת העם שמכיר תודה לשליחיו על תרומתם לחיזוק מעמדה של המדינה”.

נתניהו הדגיש כי במרוצת השנים רשמה מדינת ישראל הצלחות בולטות במערכה הנחושה בטרור וגם בטרור שמכוון נגד דיפלומטים.

”ההתרעות אינן פוסקות. ברוב רובם של המקרים אנחנו מצליחים לסכל התקפות ופיגועים בארץ ובחו”ל. אני אומר ברוב המקרים, כי לדאבוננו ידענו טרגדיות שלא הצלחנו ושבהן איבדנו את מיטב אנשינו, בטורקיה, בלונדון, בארגנטינה, וכל טרגדיה כזאת היא כמכות אש בבשרנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות