פרצת אבטחה באפליקציית ‘ווייז’: המשתמשים חשופים למעקב אחר תנועותיהם

חוקרים מאוניברסיטת סנטה ברברה בקליפורניה גילו כי קיימת אפשרות לעקוב אחרי תנועת נהגים וליצור 'פקק דמה' • 'ווייז': עומלים כל הזמן על שיפור הטכנולוגיה כדי למנוע שימוש לרעה
נוחי גולד
י"ט ניסן התשע"ו / 27.04.2016 11:03

פרצת אבטחה חמורה באפליקציית Waze: מחקר חדש של אוניברסיטת קליפורניה-סנטה ברברה מגלה כי המשתמשים באפליקציית הניווט חשופים למעקב אחר תנועותיהם. כך פורסם באתר fusion.

לפי הדיווח, החוקרים – בראשות בן זאור, פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטה, גילו כי קיימת אפשרות ליצור בווייז ‘נהגי רפאים’ שיכולים לעקוב אחרי תנועת הנהגים בקרבתם. מדובר בפרצה המאפשרת פיקוח ומעקב בזמן אמת.

החוקרים  גילו כי כי התקשורת של וויז מאפשרת פריצה וחיבור של מחשב מתווך בין המשתמש לשרתים של ווייז. במהלך הניסוי הם גילו כי ניתן להציף את ווייז באלפי ‘נהגי רפאים’ שיוצרים למעשה פקק מדומה, מה שפוגע גם באמינות של היישומון שאמור להציג את תנאי הדרך.

ווייז מסרו בתגובה: “ווייז עומלת כל הזמן על שיפור הטכנולוגיה כדי למנוע שימוש לרעה. וויז נמצאת כל העת בקשר עם עם גורמים שנועדו לוודא את האבטחה והפרטיות של המשתמשים”. לפי וויז, הם בקשר עם קבוצת המחקר מאז שנת 2014 ואף השיבו על חלק מטענותיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות