אל תחפשו אותי • אלפים כבר דרשו מגוגל “לשכוח” אותם

בעקבות פסיקה תקדימית של בית המשפט האירופי - חברת גוגל תסיר פרטים מתוצאות החיפוש • החברה הנפיקה בסוף השבוע טופס מקוון מיוחד באמצעותו יוכלו גולשים להגיש את הבקשות
דורון דוד, כתבנו לענייני משפט
ג' סיון התשע"ד / 01.06.2014 00:56

אם עד היום שמענו על אנשים שמשלמים כסף והרבה,  כדי לקדם את עצמם במנוע החיפוש של גוגל – הכירו את אלה שמעדיפים שלא תמצאו אותם: בעקבות פסיקה תקדימית של בית הדין האירופי לצדק שמושבו בלוקסמבורג, הנפיקה חברת גוגל בסוף השבוע טופס מקוון מיוחד, באמצעותו יוכלו גולשים תושבי אירופה לבקש למחוק פרטים אודותם מתוצאות מנוע החיפוש של החברה.

על המבקשים להוסיף פרטים רשמיים, צילום של תעודה מזהה, וכן את הקישורים האינטרנטיים אותם הם מבקשים להסיר ממנוע החיפוש.  “כדי להכריע בנושא נבחן כל בקשה לגופה וננסה לאזן בין הזכות לפרטיות האדם לבין זכותו של הציבור לדעת ולהפיץ מידע”, נכתב בטופס הבקשה החדש. יש לציין את כתובת ה-URL של העמוד שמבקשים להסיר מתוצאות החיפוש, ולהסביר מהי הסיבה לך שהעמוד הזה “לא רלוונטי, מיושן או לא הולם באופן כלשהו”.

תושבים באירופה מספרים כי המהלך ישנה את חייהם, משום שלא מעט אנשים התלוננו כי בחיפוש פשוט מוצאים אודותם פרטים אישיים ואף מביכים.

תושבים אירופיים דווחו כי עברו הליך פלילי בבית המשפט, בעקבות נהיגה בשכרות, ובמשך שנים הם מתקשים להתקבל למקום עבודה ורבים אף מפוטרים, רק בגלל שהמעביד ביצע חיפוש קצר אודותם, למרות שלא מדובר במשרות הדורשות נהיגה, ואין לפסק הדין המרשיע כל רלוונטיות לעבודתם.

גוגל הודיעה כי במסגרת קבלת החלטה, הנוגעת להסרת קישורים, היא תשקול האם המידע כבר אינו רלוונטי או מיושן. גוגל הוסיפה כי תעריך ותאזן בין הזכות לפרטיות של האדם לבין זכותו של הציבור לדעת ולהפיץ את המידע.

הטופס הושק בסוף השבוע וכבר הוגשו 12 אלף בקשות מצד אירופאים שביקשו לנצל את זכותם “להישכח”.

כל בקשה שעומדת בקריטריונים להסרה שקבע בית המשפט, שלא תענה, עלולה לגרור קנס כבד לגוגל. משך הזמן שיידרש לבחינת הבקשה, תלוי בכמה משתנים ובהם בהירות הבקשה, כשבקשות שברור מה סיבת הפגיעה שלהם, יענו בהקדם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היכן משיגים את הטופס?
    01/06/2014 08:59
    אפי
  1. אפשר לקבל קישור?