ויז’ניץ ממונסי הציעו לעיתון משפחה 100 אלף דולר כדי לגנוז כתבה

בחצר ויז'ניץ ממונסי זועמים על שבועון 'משפחה' • הסיבה: פרסום שיחה ותמונות של הרבי, בניגוד לרצונו, בגיליון חג של המגזין • התוצאה: מודעת מחאה מטעם גבאי האדמו"ר בעיתונים חרדים • במשפחה טוענים: הדברים בוצעו בתיאום • גורמים בויז'ניץ: נעשה מעשה במרמה, דחו הצעות שלנו
יוני גרין
י"ב ניסן התשע"ו / 20.04.2016 11:24

חצר ויז’ניץ במונסי נגד ‘משפחה’: בגיליון החג של השבועון החרדי הפופולארי מתפרסמת כתבת שער ובה תיעוד של שיחה עם האדמו”ר המתגורר במונסי, על נס הצלתו בתקופת השואה, כשעל שער העיתון מופיע תצלומו.

הבוקר (רביעי) מתפרסמת ביומון ‘המבשר’, כמו גם בעיתונים דער איד ודי צייטונג היוצאים לאור בניו יורק, מודעת מחאה עליה חתום הגבאי של האדמו”ר. מודעה זהה אמורה להתפרסם מחר גם בביטאון המודיע.

הסיבה למהומה: האדמו”ר מויז’ניץ ממונסי מתנגד התנגדות נחרצת לפרסום תמונתו. יחד עם זאת, האדמו”ר הביע בעבר הסכמה לפרסום כתבות  על נס ההצלה שלו ושל בני משפחתו בימי השואה, כדי לפרסם את גדול הנסים.

במודעת המחאה מטעם גבאי האדמו”ר, הרב יעקב רוזנפלד, נכתב: “הגיעה אלינו ידיעה מצערת אודות מאמר שנכתב על כ”ק מרן אדמו”ר שליט”א בכתב העת ‘משפחה’ ועוד הוסיפו לפרסם תואר קודשו בשער”.

הגבאי מבהיר: “ראינו לחובה למחות ולחזור ולהבהיר מה שידוע בשער בת רבים דעת קדשו נגד פרסום תמונותיו אפילו בצורה חלקית, ובמיוחד נגד פרסום דברים ושיחות שנמסרו לאנשים פרטיים ללא אישור מפורש לפרסמם בעיתון ובמיוחד נגד הכתיבה עליו ועל קורות והליכות חייו (חוץ מנס הצלתו)”.

הגבאי מוסיף: “מכאן תצא קריאה לכלל עורכי כתבי העת שתפקידם לרומם כבוד התורה וחכמיה, שלא לזלזל בכובדם של צדיקי הדור ולהשתמש בהם לצרכים מסחריים. ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר”.

כיצד, בעצם, בוצעה הכתבה? על כך, כמובן, חלוקות הדעות. 

לפני מספר שבועות נכנס שליח מטעם עיתון ‘משפחה’ אל חדרו של האדמו”ר – לשמוע מפיו על אודות נס ההצלה. לדברי גורמים בויז’ניץ, הכתב הציג עצמו כמי שעוסק בתיעוד השואה.

את השיחה שניהל השליח עם האדמו”ר צירף העיתונאי אריה ארליך מ’משפחה’ לדרשות בהן גולל האדמו”ר בפומבי את נס הצלתו – וכתבת הענק שיצר, עם פרופיל, מתפרסמת ככתבת השער בגיליון החג.

ויזניץ

 

בחסידות ויז’ניץ ממונסי זועמים על כך שהכתבה הופקה ללא התייעצות עם הגורמים האחראים לאשר פרסומים רשמיים מטעם החצר, על פרסום שיחה בחדר האדמו”ר – שלא לציטוט, לדבריהם – כמו גם על  פרסום שתי תמונות של אדמו”ר, המופיעות בשער הגיליון ובעמודים הפותחים של הכתבה. 

לעומתם, גורמים בעיתון ‘משפחה’ טוענים בנחרצות, בשיחה עם חרדים 10, כי הדברים בוצעו תוך תיאום עם גורמים בחצר, וכי בתיאום ובהתייעצות עמם אף הוחלט שפניו של האדמו”ר יהיה מוסתרות בחלקן, בתמונה הפותחת את הכתבה. בשל כך, הם אומרים, גם לא פורסמו תמונות נוספות לאורך הכתבה.

גורמים  בויז’ניץ ממונסי, דוחים את הדברים, ואומרים לחרדים 10: “כתב משפחה עשה מעשה במרמה. הוא ידע, לאחר שכבר פנה כמה פעמים לאנשים שמוסמכים לעיתונות בתוך החצר ונענה בשלילה, שלא יתקבל לשיחה אצל האדמו”ר. סירבו לו כמה וכמה פעמים במשך השנתיים האחרונות. אז הוא שלח מישהו במקומו, כדי שלאף אחד מבאי בית הרבי לא יהיה מושג מי זה ומה כוונתו”.

לדברי גורם נוסף בויז’ניץ, במהלך הניסיונות של החצר למנוע את פרסום הכתבה, הוצעו לעיתון ‘משפחה’ 100 אלף דולר, כדי שיגנזו את הכתבה וידפיסו את העיתון מחדש, ללא תמונת השער והכתבה. לדבריהם, בעיתון ‘משפחה’ סירבו להצעה.

אותו גורם מוסיף ואומר כי לאחר מכן הוצעו הצעות נוספות כדי ליישב  את הסכסוך שפרץ. בין היתר, כך טוענים אותם גורמים בשיחה עם חרדים 10: “הצענו להם שיכתבו התנצלות על מדבקה, שלא ידעו וכו׳. הם הסכימו. אבל אחר כך החליטו לסחוב זמן, עד שהעיתון כבר הגיע למפיצים.

“ואחרי כל זה הם באו בדמעות תנין שלא יפרסמו המכתב של הגבאי”.

לדבריו, אנשי העיתון גם התחננו ל’המבשר’ שלא להדפיס את המכתב.

את תגובת משפחה על הדברים לא הצלחנו לקבל, לפי שעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות