הרצוג למבקריו: “שמעתי שכמה לא מרוצים. שיחשבו מסלול מחדש'”

יו"ר המחנה הציוני הבהיר כי הוא לא חוזר בו מאמירתו להפסיק לתת תחושה שאנו "אוהבי ערבים" והגיב הבוקר על המתקפה של בהלול: ""שמעתי שיש כמה שלא מרוצים מהגישה הציונית שלי" • אורן חזן: "בוז'י, אנחנו לא נותנים תחושה - אנחנו באמת אוהבים"
נחמן גור
י"ב ניסן התשע"ו / 20.04.2016 09:57

יו”ר המחנה הציוני, ח”כ יצחק הרצוג, הגיב הבוקר (רביעי) לביקורת נגדו, בעקבות דבריו אמש לפיהם מפלגת העבודה צריכה לשנות תדמית ולהפסיק “לתת תחושה שאנחנו אוהבי ערבים”.

“שמעתי שיש כמה שלא מרוצים מהגישה הציונית שלי”, צייץ הרצוג בטוויטר. ”אם הם רוצים שיו”ר המחנה הציוני יעדיף אינטרסים של הפלסטינים, יש לי מסר בשבילם: שיחשבו מסלול מחדש”.

הרצוג אמר אמש בכנס פעילים באשקלון: “איפה אנחנו נכנסים ללבבות של הציבור, שיאמינו שבידינו לא רק הניסיון, אלא גם היכולת לשנות את מצב המדינה מבלי להפקיר את ביטחון ישראל חלילה או מבלי לתת תחושה – שאני נתקל בה בפגישות אינספור של הציבור הישראלי – שאנחנו תמיד אוהבי ערבים. זה מסובך לאללה. וזה חלק מהעניין. זה חלק מהאתגר”.

דבריו של הרצוג עוררו את זעמו של ח”כ זוהיר בהלול, שהשווה את אמירתו של הרצוג לדבריו של ראש הממשלה נתניהו ביום הבחירות: “כנראה שבהשראת ‘הערבים נוהרים לקלפיות’, גם הרצוג מכין סיסמא עסיסית לקמפיין הבא שלו.

“להתנער מ-20% מהאוכלוסייה בצורה בוטה כל כך, להתחפש לימין רך שקורץ למתלהמים בכיכרות ולהילחץ מכל סקר תועה, ככה לא מייצרים אלטרנטיבה לשלטון”.

הוא גינה את דבריו של הרצוג ותבע “התנצלות בשם החברה הערבית בישראל”.

שר החינוך נפתלי בנט הגיב גם הוא הבוקר לדבריו של הרצוג. תחילה צייץ בחשבון הטוויטר שלו, תוך עקיצה גם לעברו של נתניהו: “ערביי ישראל מהווים כ-20% מהאוכלוסייה. הם אינם נוהרים ואיננו שונאים אותם. הם אזרחים שווי זכויות ואני שר החינוך שלהם. ודי נמאס לחזור על זה”.

גם חבר הכנסת אורן חזן מהליכוד הגיב: “בוז’י, אנחנו לא נותנים תחושה – אנחנו באמת אוהבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות