שטייניץ בהצהרה מרגיזה: “אוהב מסורת, אבל אוכל לחם בפסח”

שר האנרגיה הצהיר באירוע שבתרבות' שהתקיים בחולון, כי הוא אוכל חמץ בחג הפסח • המטה החרדי בליכוד: "הליכוד תמיד הצטיינה בקרבתה למסורת ישראל סבא. למרות שמעשיו של אדם בד' אמותיו הם בינו לבין עצמו, חשוב כי נבחרי תנועתנו לפחות בפרהסיה יקפידו על רגישות בדברים"
יוני גרין
ט' ניסן התשע"ו / 16.04.2016 21:11

שר האנרגיה יובל שטייניץ התבטא היום (שבת) בצורה צורמת במהלך אירוע ‘שבתרבות’ שהתקיים בחולון, כאשר אמר: “אני לא דתי, אוהב את המסורת, אבל לא נמנע מלאכול לחם בפסח”.

בתגובה אומרים במטה החרדי בליכוד: “למרות היותה של תנועת הליכוד בעלת מגוון דעות, תמיד הצטיינה בקרבתה למסורת ישראל סבא וכך גם תישאר.

“למרות שמעשיו של אדם בד’ אמותיו הם בינו לבין עצמו, חשוב כי נבחרי תנועתנו לפחות בפרהסיה יקפידו על רגישות בדברים הנאמרים בנושא.

בהכרותינו האישית עם השר שטייניץ אנחנו יודעים עד כמה מסורת ישראל חשובה לו וקרובה לליבו, ומשוכנעים שהדברים שנאמרו לא מייצגים את דעתו לגבי חשיבות צביונה היהודי של מדינת ישראל”.

שטייניץ מתח באירוע גם ביקורת חריפה על בית המשפט העליון על רקע ההחלטה לקבל את העתירה נגד מתווה הגז, תוך שהוא מביע תמיכה בשרה איילת שקד: “הביקורת על בית המשפט העליון מוצדקת, בית המשפט העליון בישראל מתערב באופן קיצוני בהחלטות ממשלה ובסוגיות כלכליות ומדיניות”, אמר.

הוא הוסיף: “אנחנו חיים במדינה דמוקרטית וחלק מאוד חשוב הוא חופש הביקורת כלפי כל מוסד, כולל בית המשפט העליון. מי שתוקף את הביקורת ומנסה להדוף אותה מערער את יסודות הדמוקרטיה”.

שטייניץ הבהיר כי הממשלה תכבד את הפסיקה בנושא מתווה הגז וגם לא תערער עליה. “אנחנו כמובן נכבד את פסק הדין – למרות שהוא מלא אבסורדים, סתירות ומוטעה בבסיסו. אנחנו לא נערער על החלטת בג”ץ כדי לא לבזבז זמן ולהחמיץ את ניצול אוצרות הטבע של ישראל. אם לא נפתור את העניין תוך חודש חודשיים – אנחנו עלולים להגיע למצב שנפסיד את הביטחון האנרגטי ולא נצליח לנצל את אוצר הטבע הכי גדול לטובת אזרחי ישראל”.

שטייניץ התייחס לנירמול היחסים ם טורקיה ואמר: “יש מגעים מתקדמים עם הטורקים. 90 אחוז מהדברים מסוכמים. הקמת נמל בעזה לא עולה במו”מ, אך יש לנו רעיונות שונים כמו אי מלאכותי שיהיה תחת בקרה או ספינות שיגיעו לקפריסין ועוד. רעיונות מהסוג הזה ששמורים על השאלטר הבטחוני אצלנו ומשחררים את עזה כלפי העולם שווה לבחון”.

שטייניץ התייחס למסירת האיים המצרים לסעודיה, שמעוררת מהומות כיום במצרים – ואמר: “לא סוד שרמת התיאום בין ישראלים ומצרים טובה מאי פעם. לגבי האיים עצמם – ישראל ידעה מראש על ההסכם ואין לנו מקום להיות מודאגים. הסעודים הודיעו רשמית שם מקבלים את כל המחויבות שנחתמה בהסכמי השלום בין מצרים לישראל. התחייבות זו של הסעודים היא במידה רבה התחייבות כלפי ישראל”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה
    16/04/2016 21:43
    שר הישראל
  1. זאת הגודמא שהוא נותן ואחר כך שואלים למה הגוים משסים בנו את הערבים משום שאם מתיחסים לדתה כפלקלור אז אומות העולם יתיחסו אלינו כאנקדות חולפת שרק מפריעה להם וזה לפני האיסור החמור של אכילת חמץ בפסח שהוא כרת בבידי שמים ל

  2. איזה זבל כופר זה. הוא היה חייב להגיד את זה על גלי התקשורת?
    16/04/2016 21:52
    דני
  3. איזה זבל כופר זה. הוא היה חייב להגיד את זה על גלי התקשורת?

  4. זו לא הצהרה צורמת!! מותר לאנשים לאכול לחם בפסח
    17/04/2016 00:18
    תומר
  5. יש חופש דת במדינת ישראל. אין שום דבר צורם בהצהרה. איזה אנשים נפגעים מזה שמישהו מאמין אחרת מהם? זה פשע?!? מה יש להפגע?
    אנא אשרו את תגבותי שבה אני מביע את דעתי.