מעורר סערה: בלשים עיכבו באלימות נשים חרדיות בביתר עלית

תיעוד מזעזע שהופץ ברשתות החברתיות מציג את מעצרן באלימות של שתי נשים חרדיות, שניסו למנוע את העברת ילדה בת 9 מידי אחותן לחזקת האבא, במסגרת סכסוך גירושין בביתר • המשטרה מבהירה כי המעצר בוצע על פי חוק - אך מתחמקת מתשובות: מדוע לא הובאו למקום שוטרות?
חיים טוויל
ג' ניסן התשע"ו / 11.04.2016 20:47

הקרב על הילדה: סרטון וידאו המציג תיעוד של בלשי משטרה מבצעים מעצר של שתי נשים חרדיות בעיר ביתר עילית, שניסו למנוע הוצאת ילדה בת 9 מחזקתה של אמה – מעורר סערה ברשתות החברתיות.

בסרטון נראית הילדה יוצאת מהדירה בה הוחזקה, כשלצידה צועדות אחותה הגדולה, אמה ושוטרים.

אולם בעוד הן יורדות במדרגות, נשמעות זעקות מחוץ לבניין, והן נותרות – בהוראת השוטרים המתלווים אליהן – להמתין בחדר המדרגות, עד שהאחיות של האם נלקחו בניידת המשטרה.

בלשי משטרה מתועדים בסרטון במשך דקות ארוכות כשהם תוקפים באלימות רבה את שתי האחיות של האם, שניסו להפריע לפעילות של המשטרה להעביר את הילדה לחזקתו של האב, תוך שהם מנסים לאזוק את האחיות – נשים חרדיות.

במהלך האלימות שהופעלה כלפי הנשים, אף הוסר כיסוי הראש של אחת מהן – והיא הושפלה בפומבי.

נהג אוטובוס שחלף במקום והבחין במהומה עצר, ניגש אל האישה וכיסה את ראשה.

חרדים 10 פנה אל דוברות משטרת ישראל עם שתי שאלות:

• מדוע שוטרים עוצרים נשים חרדיות באלימות?

• מדוע לא הובאו למקום שוטרות?

במשטרה הבהירו כי המעצר בוצע על פי החוק, אולם סירבו להתייחס לשאלות שהצגנו.

עו”ד משה אוסדיטשר, שייצג את האב, אומר הערב לחרדים 10: “לצערנו האם אינה בוחלת בדבר. הסרט שצולם נעשה על ידי צלם שהאם העמידה לצורך כך, כאשר אחיות האם המנסות לעשות פרובוקציה בקומת הקרקע נעצרות על נסיון להפר צו שיפוטי.

” חבל שהאם אשר מנסה לצייר מסכנות הופכת את פרטיות ילדתה לנחלת הכלל, דבר המוכיח כי הוצאת הקטינה מידי אמא היה כורח המציאות”.

מדובר בסכסוך טרגי בין בני זוג הורים גרושים, שהוביל להעלמתה של ילדה בת 9 על ידי אמה.

ביתר

ביום חמישי האחרון, מיד כאשר התקבל הדיווח אודות המקרה, החלו שוטרי מרחב חברון בפעילות מודיעין מאומצת, אשר הובילה לאיתורה של הילדה בעיר מודיעין עלית – והשוטרים השיבו אותה, תוך שהם קורעים אותה מידי אמה, לחזקת אביה.

הפרשה החלה על רקע סכסוך גירושין בין בני זוג מהעיר ביתר עלית, שכלל דיונים רבים בבית המשפט לענייני משפחה ובבית דין רבני.

לאחר שהוחלט כי הילדים יועברו לחזקת האב, פרץ סכסוך בין בני הזוג בגין החזקה על הבת הקטנה בת ה-9.

מזה מספר חודשים סרבה האם להחזיר את הילדה למשמורת האב, כפי שנקבע, והפרה את צווי בית הדין הרבני.

במעורבות מחלקת הרווחה בעיר התברר שגם למסגרות החינוך הילדה אינה מגיעה ואיש אינו יודע על מקום הימצאה.

שוטרי משטרת ישראל פעלו בכוחות גלויים וסמויים, תוך שימוש באמצעים מתקדמים, עד שהצליחו לאתר את הילדה ואת האם בעיר ביתר עלית. גם  האם נעצרה לחקירה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שום אלימות
    12/04/2016 13:05
    דוד
  1. אני לא רואה אלימות אני רואה שתי נשים שמנסות להפריע ולעבור על החוק וסתם שתדעו אלא אם כן זה מעצר מאורגן וידוע שיהיו נשים עצורות אין חובה על הבאת שוטרות. מבחינת המשטרה לא הייתה צריכה להתפתח כל האלימות הזו

  2. משטרת הפושעים!!!!!!
    12/04/2016 16:15
    חיים
  3. השוטרים האלה צריכים לשבת בבית סוהר שנים רבות!!!
    המשטרה מעסיקה אנשי עולם תחתון בשורותיה, אוהבים להרביץ, אנשים אלימים שחיים על מכות, נושמים מכות, ואוהבים להרביץ. זה נראה כפשע מדוע גברים נוגעים בנשים חרדיות?..

  4. הצעללות קשה בהורים מסורים וחסרי ישע או אמצעים
    12/04/2016 18:39
    Yael Brons
  5. בכל העולם כשהנושא מגיע לטיפול רשויות החוק ממצים את הדין עם ההורה המסור ומחליטים שההורה המתעלל הוא הקרבן – והילדים? קולם לא נשמע בגלל חוק חינוך חובה והרצון של הרשויות בעלות הכח והשררה להפעיל כח ולדבר סרה והאזרח הקטן רוצה לרגע להפוך לדוד מול הגולית הזה שנקרא בית משפט להורים שפויים שנשפטו לגזר דין מוות בניסן עתידין להגאל