סקר: כמה יהודים לא מוכנים להתגורר עם ערבים בבניין?

סקר, שפורסם ב'פגוש את העיתונות' בחדשות 2 בדק כמה סבורים שאין להפריד בין יולדות יהודיות לערביות, כמה מוכנים שרופא ערבי יטפל בהם, וכמה יהודים מוכנים להתגורר בבנין אחד עם שכן ערבי
נחמן גור
ב' ניסן התשע"ו / 09.04.2016 22:58

 חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי עורר סערה בשבוע האחרון כשהכריז כי הוא מבין את ההפרדה בין יולדות ערביות ליהודיות בבתי החולים.

בסקר שנערך עבור התכנית ‘פגוש את העיתונות’ בחדשות 2 בדקו מה דעת הציבור סביב סוגיה זו.

מהסקר עולה כי בעוד שסמוטריץ’ בטוח שרוב הציבור עומד מאחוריו, רק 34% השיבו כי הם תומכים בהפרדה בין יהודיות לערביות במחלקות היולדות בבתי החולים. 61% השיבו שאסור להפריד בין היולדות. חמשת האחוזים הנותרים השיבו שאינם יודעים.

הסקר בדק גם סיטואציות נוספות בהן נוצרת אינטראקציה בין יהודים לערבים – כמו האם תהיה מוכן שרופא ערבי יטפל בך? 82% מהציבור השיבו כי הם מוכנים שרופא ערבי ייטפל בהם, 13% בלבד השיבו שלא יהיו מוכנים לכך. 5% אינם יודעים.

לצד זאת, 49 אחוז מאזרחי המדינה היהודים, כך על פי הסקר, אמרו שהם אינם מוכנים לגור עם ערבים באותו בניין.

רק 42 אחוזים השיבו שהם יהיו מוכנים לכך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לגור עם ערבים
    10/04/2016 13:12
    אני
  1. לפני 30 שנים קניתי דירה בבלוק שגרו בו 2 משפחות ערביות מתוך 32 דיירים. במשך השנים השתנתה האוכלוסיה בבלוק וכיום גרים בבלוק כעשרים ערבים ושנים עשר יהודים. מתוך הערבים אחד סוחר סמים שהקים תחנה לממכר סמים בידיעת המשטרה, כמה מהם ברמה אישית מאוד נמוכה וחלקם תומכי חמאס. החיים איתם מאוד קשים כי הם הרוב בבלוק והם עושים בו ככל העולה על רוחם. יהודים כבר לא קונים דירות אצלינו ורק עוד ערבים נכנסים. מי שיכל לברוח, ברח כבר מזמן. ערך הדירות ירד ב30 אחוזים. עכשיו תחשבו מעט לפני שאתם ממהרים לכתוב תגובות של יפי נפש… ד”ש מעכו ההולכת והופכת יותר ויותר ערבית… רק אנחנו בעכו מבינים מה זה לחיות עם ערבים.