סמוטריץ’ תמך בהפרדה בין יהודיות לערביות במחלקת יולדות. כעת כולם נגדו

חבר הכנסת מהבית היהודי גילה הבנה לפרסום כי בבתי החולים מפרידים בין יולדות יהודיות לערביות, כתב: "אשתי לא רוצה את החפלות ההמוניות אצל היולדות הערביות" - וקומם עליו את כל העולם. כולל נפתלי בנט והעיתונאים אראל סגל וחנוך דאום • דודי שוומנפלד דווקא התייצב לצידו • והאם הוא יתנצל? תשכחו מזה
אליעזר היון
כ"ו אדר ב' התשע"ו / 05.04.2016 15:39

ח”כ בצלאל סמוטריץ בלב הסערה: לאחר שסירב להגדיר את ההפרדה בבתי החולים בין ערבים ליהודים ‘כגזענות’, הותקף חבר הכנסת על ידי גורמים מכל קצוות הקשת הפוליטית, כולל חבריו.

סמוטריץ כתב הבוקר (שלישי) בדף הפייסבוק שלו, בעקבות הפרסום ברשת ב’ כי בתי חולים מפרידים בין יולדות ערביות ליהודיות: “החיים יותר חזקים מהכל, יש פערים מנטאליים ולשני הצדדים יותר נוח להיות עם עצמם. זו ממש לא גזענות… אשתי ממש לא גזענית אבל אחרי לידה היא רוצה לנוח ולא את החפלות ההמוניות המקובלות אצל משפחות היולדות הערביות”.

ח”כ אחמד טיבי הגיב לדברי סמוטריץ: ”למרות כל החאפלות הגזעניות שלו, אם אדרש כרופא להגיש סיוע רפואי לסמוטריץ’ בכנסת או מחוצה לה אעשה זאת ללא היסוס. מעולם לא נמנעתי מלטפל בגזענים”.

גם ח”כ שלי יחימוביץ תקפה את סמוטריץ: ”אני מסתדרת מצויין עם אנשי ימין (כמה מחברי הטובים וכו׳ – באמת ולא כקלישאה). אבל מגזענים אני סולדת סלידה עמוקה. וזה לחלוטין לא חייב לבוא יחד”.

אלא שהביקורת כנגד חבר הכנסת הימני הגיעה להפתעתו גם מחברי מפלגתו.

יו”ר המפלגה ושר החינוך נפתלי בנט פירסם הודעה בה הוא כותב: “בבית החולים, אין משמעות לגזע דת צבע, עמדה פוליטית”. עוד כתב בנט: “חביב אדם שנברא בצלם’. כל אדם. יהודי או ערבי”.

סמוטריץ הגיב לדבריו של בנט וכתב: ” נכון מאוד! בתנאי שלא מדובר באויב שרוצה להשמיד אותי. אז הוא לא מכבד את הצלם שלו והוא ממש לא חביב עלי”.

ולא רק פוליטיקאים קראו לסמוטריץ’ לחזור בו מדבריו.

העיתונאי אראל סגל, המזוהה עם הימין, קרא: ”בצלאל, מותר להודות בטעות. מותר להצטער עליה. מודה ועוזב ירוחם”.

העיתנואי חנוך דאום סיפר בפייסבוק שלו על הלידה של בנו לפני 17 שנה, עת שהה מחוץ לחדר לידה עם ערבי שהמתין ללידת בתו. “דיברנו הרבה בלילה ההוא. החלפנו חוויות. זה היה כל כך אוניברסלי ומקסים. אתה מפספס משהו מאוד עמוק: אם יש תקווה במקום בו אנו חיים, היא ניבטת שם, בחדר לידה. שם אין יהודים וערבים. שם יש רק אבא ואמא וחיים חדשים שבאים לעולם. פיסה של שפיות בעולם מר”.

לעומתם, איש התקשורת דודי שוומנפלד הסביר בקבוצת העיתונאים בוואטס-אפ’המטבחון’, מדוע הוא בעד ההפרדה.

“בסימן טוב ובמזל טוב התקשורת מצאה עוד נושא בה תוכל להוכיח כמה אנחנו מכוערים וגזענים, והנה גילו שהיולדות העבריות מעדיפות איתן בחדר יהודיות על ערביות… הפלא ופלא. תחקיר בשקל.

“מה אומר ומה אדבר… את אותו דבר יכלו לעשות על יהודים בינם לבין עצמם. זה כמו לשאול שליחת חב״ד בבלרוס היכן את מעדיפה ללדת – בבלרוס או בשערי צדק בירושלים?! עם מי היית מעדיפה ללדת עם אחותך/ גיסתך או עם חברה או שכנה…

“לא כל העדפה היא גזענית, יולדת חרדית ממאה שערים מעדיפה שהיולדת שלצידה תדבר באידיש כמותה ותחליף איתה חוויות על הכנה לשולם זכר והברית, מאשר לצידה חילונית שאיתה לא תוכל לדבר לא באותה השפה ולא על אותן חוויות. על אחת כמה וכמה אם תהיה זו מוסלמית או נצרייה. כנל היולדות החילוניות ודאי תעדיף אחת כמותה בשפה ובמנטליות ואם זו גזענות הריני גזען גאה”.

אז האם חבר הכנסת מהבית היהודי מתכנן להתנצל?

ממש לא. לפחות לא לפי הציוץ הבא: ”טבעי שאשתי לא תרצה לשכב ליד מישהי שהרגע ילדה תינוק שאולי ירצה לרצוח את התינוק שלה עוד עשרים שנה. הכי טבעי והכי נורמלי בעולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות