קרב חדש? יואליש קרויס מאיים: ‘נשקול חרם צרכנים על טויס אר אס’

האם נראה בקרוב חנויות צעצועים המבטלות חלוקה מגדרית לבנים ובנות? יואליש קרויס ממאה שערים מאיים: "לא נאפשר פתיחת רשת צעצועים שכל תכליתה לשנות את היוצרות" • מנהלת קהילת האימהות 'מאמא גורו' בפייסבוק: "איומים כאלו על חרם צרכנים רק מגדילים עוד יותר את הקיטוב"
אבי כץ
כ"ה אדר ב' התשע"ו / 04.04.2016 18:54

כיום, כאשר נכנסים לחנות צעצועים כדי לקנות מתנה, השאלה הראשונה שהמוכר יפנה אליכם היא “עבור בן או בת?” אולם באם קמפיין שעלה בחודשים האחרונים יצליח – השאלה הזו תהיה מיותרת.

בקמפיין העולמי, המתנהל גם ישראל, יוצאים ילדים כנגד העובדה כי ברשתות הצעצועים יש חלוקה מגדרית ברורה של צעצועים לבנים ובנות. גם אימהות של ילדים לוקחות חלק בקמפיין וטוענות כי עצם החלוקה המובנת של תחומי עניין שמתאימים לבנות כמו בובות, בישול ומשחקי יצירה יוצרת מצב בו בשלבים מאוחרים, מתמודדים מול מציאות מגדרית בה נשים מרוויחות הרבה פחות מגברים ונתקעות מאחור בשוק העבודה.

מטרת הקמפיין היא לשנות את תבנית החשיבה המגדרית ולהעביר מסר שכל מה שגבר מסוגל לעשות כך גם אישה. לפי יוזמי הקמפיין, אם נטמיע גישה זו אצל הילדים ה- עולם יהיה יותר שוויוני ונאור.

בשל לחץ ציבורי שהופעל על רשת טויס אר אס, היא פרסמה לאחרונה הודעה: “טויס אר אס ישראל דוגלת בשוויון מגדרי ולכן התחלנו בתהליך איחוד הקטגוריות בכל החנויות ברחבי הארץ, ואין בהן כיום מחלקות מגדריות.

“בהמשך תהליך זה יוטמע איחוד המחלקות גם באתר האינטרנט והקטלוגים של הרשת. לגבי דף הפייסבוק של הרשת, הורדנו רק את התגובות בהן נעשה עיוות של לוגו החברה ושימוש לא חוקי בו, על פי החוק בארצות־הברית”.

עקב הכוונה להחדיר את המיזם גם לסניפי החברה בירושלים ובערים חרדיות נוספות – מזהיר יואליש קרויס, מי שמכונה ‘קמב”ץ העדה החרדית’: “הכוונה להעתיק את המודל הזה בירושלים ובריכוזי אוכלוסייה חרדיים, עלולה לגרום לפריצות חמורה בגדר הצניעות ולהשפעה רעה על הנוער באמצעות החדרת מושגים מערביים פסולים ומסוכנים.

“נשקול צעדים נגד התופעה המסוכנת של חילון. ירושלים אינה ניו יורק וגם לא תל אביב. מה שמתירים לעצמם החילונים במקומות אחרים כאן הוא אסור. לא יקום ולא יהיה. לא נאפשר פתיחת רשת צעצועים שכל תכליתה לשנות את היוצרות, לבלבל בין המינים ולהתנגד לטבע האנושי כפי שקבע בורא עולם.

“אם המצב לא יישאר כשהיה, אנו נשקול חרם צרכנים על הרשת ונקרא לציבור להדיר את רגליו מחנויות אלו”.

ליאור רותם-גורדון, מנהלת קהילת האימהות ‘מאמא גורו’ בפייסבוק שמונה 100 אלף אימהות, הגיבה על האיום: “איומים כאלו על חרם צרכנים רק מגדילים עוד יותר את הקיטוב שיש בין המגזר החילוני והחרדי. גם בירושלים כמו בערים נוספות בישראל, יש עשרות אלפי אימהות שמאסו בחלוקה המגדרית של צעצועים לבנים ולבנות בשל ההבנה כי זו חלוקה של ימי הביניים.

“המציאות מלמדת שגם החרדים הבינו כבר מזמן שאי אפשר להמשיך לחיות בגטו תרבותי… אני קוראת לכל אימא חרדית שמעוניינת להקנות לילדיה ערכים נאורים להירשם לקבוצה שלנו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ערכים נאורים...
    05/04/2016 07:30
    ענת
  1. עוד אחת שמנסה לחנך אותנו…
    ע”ע ה”אדם הנאור” של אהרן ברק

  2. אוי על תעשה לנו את זה נפשוט רגל בגללך
    06/04/2016 10:26
    חני
  3. ממש מפחיד מישהו