הראשל”צ מבהיר: לגרש גויים מארץ ישראל? זה רק דינים תיאורטיים

דברי הראשל"צ במוצאי שבת כי "לפי ההלכה אסור לגויים לגור בארץ ישראל" וכי יש לשלוח אותם לסעודיה - עוררו, כצפוי, סערה • ח"כ אחמד טיבי תקף במליאה בצורה בוטה את הראשל"צ ואת הגר"ע זצ"ל • הבוקר פרסמה לשכת הגר"י יוסף הבהרה: "יש בתקשורת מי שבוחרים לעוות את דבריו"
יוסף גרינבוים
י"ט אדר ב' התשע"ו / 29.03.2016 11:51

ההסתבכות של לשכת הראשל”צ הגר”י יוסף: בשיעורו השבועי הנמסר במוצאי שבת בבית הכנסת ‘יזדים’, אמר הראשל”צ כי “לפי ההלכה אסור לגויים לגור בארץ ישראל, אם גוי לא מוכן לקבל על עצמו שבע מצוות בני נח – שולחים אותו לסעודיה. כשתהיה הגאולה השלמה והאמיתית נעשה את זה”.

דבריו של הרב הראשי עוררו, כצפוי, סערה.

הבוקר (שלישי) פרסמה לשכתו הודעת הבהרה: 

“בשיעורו השבועי התייחס הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף לדיני מכירת חמץ בפסח למי שאינו יהודי והסביר את המושג ההלכתי ׳גר תושב׳ על פי דברי הרמב״ם.

“דינים אלו, הם תיאורטיים ונוגעים לקיום שבע מצוות בני נח בימות המשיח ואין להם כל קשר לזמננו.

“ברור הדבר, שאין כל דין בימינו לפיו יש לגרש חלילה את מי שאינם יהודים מארץ ישראל”.

עוד נאמר בהודעה לעיתונות: “כבוד הראשון לציון נוקט מאז ומעולם בדרך מפייסת ומקרבת והוא רחוק מלהציג משנה קיצונית כלשהי, ובניגוד לפרסומים, היה בין היחידים שהכריזו שאין להרוג מחבל מנוטרל ויש למוסרו לידי רשויות החוק.

“תורת ישראל היא תורת חיים שמעודדת שלום וסובלנות, צר לנו שיש בכלי התקשורת מי שבוחרים לעוות את הדברים, לנתק אותם מההקשר שבו הם נאמרו ולהציגם באור שלילי”.

הרב יצחק יוסף

אמש (שני) תקף גם ח”כ אחמד טיבי את הראשל”צ במליאת הכנסת ואף התבטא, בצורה חסרת תקדים, בזלזול ובבוטות כלפי אביו, הגר”ע יוסף זצ”ל.

“לגויים אסור לגור בארץ ישראל,, פתח טיבי את דבריו הארסיים. “כך אמר הרב הראשי של מדינת ישראל, ואמר שכשיהיה כוח ושלטון צריך לשלוח אותם לסעודיה ושהם צריכים לשרת את הגויים, דרוזים, נוצרים, כל מי שהוא לא יהודי הוא גוי ולכן יש תוכנית. הוא לא קבע מתי אבל יש תוכנית לשלוח את כולם לסעודיה”.

לדברי טיבי, “בכל מדינה מתוקנת אחרת בעולם איש דת בכיר כזה, רב ראשי, שהיה מתייחס כך אל אזרחים, היה עף מהתפקיד אחרי חמש דקות, אבל אף אחד לא העיר לו”.

טיבי גם תקף את הגר”ע זצ”ל: “הרב הראשי יוסף הוא הבן של עובדיה יוסף, שגם לו היו התבטאויות דומות. אני רופא ועל המחלה הגנטית הזאת לא שמעתי. האם השיגעון הזה עובר בתורשה ומה ה-DNA של המשפחה הזאת, לא יודע, של הקבוצה הזאת, DNA של שנאה”.

סיעת ש”ס מסרה בתגובה: “הזדעזענו לשמוע את דבריו החצופים והמקוממים של ח״כ טיבי כלפי מרן הגר״ע יוסף זיע״א ובנו וממשיך דרכו הראשון לציון שליט״א. הדברים ראויים לכל גינוי והוקעה. זו בושה לכנסת ישראל שדברי חירוף אלו כלפי מנהיגם הרוחני של המונים בארץ ובעולם נשמעים בין כתליה״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות