למרות החרם כנגד המחוז החרדי: כ-50 מורים השתתפו בקורס טיולים

מצפצפים: למרות החרם שהוכרז על המחוז החרדי במשרד החינוך - כולל על 'קורס טיולים' שמעביר המשרד, כ-50 מורים שמונו מטעם תלמודי תורה כרכזי טיולים משתתפים בקורס של המחוז בבני ברק
יוני גרין
ד' אדר ב' התשע"ו / 14.03.2016 12:46

למרות החרם שהוכרז נגד המחוז החרדי במשרד החינוך – כולל על הקורסים שמעביר המשרד על טיולים, כ-50 מורים שמונו מטעם תלמודי תורה כרכזי טיולים משתתפים היום (שני) בקורס של המחוז, המתקיים בבני ברק. כך חשף כתב החינוך של תחנת הרדיו ‘קול ברמה’, ישורון תורג’מן.

בין המשתתפים ישנם נציגים מתלמודי תורה ספרדים, וחסידויות ויז’ניץ ובעלזא.

בימים האחרונים התבטל קורס דומה שהיה אמור להתקיים בירושלים, לאחר שיוזמי החרם נגד המחוז החרדי הצליחו לגרום לכל המורים שהיו צפויים להשתתף – להודיע כי לא יקחו חלק בקורס.

בעקבות כך ביטלו במשרד החינוך את הקורס המתוכנן.

ביום שני שעבר התייצבו עשרות מנהלי תלמודי תורה, לצד ראשי איגוד הת”תים, לישיבת סיעה משותפת עם חברי הכנסת של יהדות התורה,  כדי למחות על התנהלות המחוז החרדי במשרד החינוך.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, פתח את הישיבה בנאום תקיף, והציג בפני המנהלים את הוראתו של הגראי”ל שטיינמן, לפיה אין לשתף פעולה כלל עם מפקחי המחוז החרדי.

“אני אמרתי לחברים, אני אומר את זה כל הזמן: זאת הגזירה הכי נוראה שיש עלינו”, אמר גפני. “לא חוק הגיוס שמדברים ברחוב. אני לא רוצה לפרט, בגלל שאז יגידו שאמרתי כל מיני דברים, אבל מה שאתם שומעים ברחוב שזה גזירה – זו לא גזירה. אין גזירה כזאת.

“יש גזירה במערכת החינוך נגדינו. גזירה שלא הייתה כמוה בהיסטוריה שאנחנו מכירים. לא מקום המדינה ולא אחרי זה. פשוט נכנסים באופן הכי חמור עם מפקחים ומפקחות חרדים, עם תהליך שהם אומרים: אנחנו באים לטובתכם להתערב”.

גפני הציג את עמדת הגראי”ל: “לא עושים השתלמויות של משרד החינוך.. כל מי ששומע למרן הרב שטיינמן, מי שמקבל מפקח או מפקחת – עובר על דבריו. אם הוא הולך להשתלמות של משרד החינוך – הוא לא שומע לדבריו של הרב שטיינמן.

“זו ההוראה שקיבלנו אתמול, היא חד משמעית, ותואמת את ההוראה של מועצות גדולי התורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות