הרבי מסאטמר: “מלחמת ‘הפלג’ לא קדושה. יש נציג? הולכים לבחירות”

הרבי מסאטמר השתתף בבר מצווה של נכדו בירושלים ותקף את 'הפלג הירושלמי': "אלו לא שותפים עבורנו, זה עניין פוליטי, לא מלחמת תורה ולא מלחמת מצווה" • "לא מעניין אותנו מי המנהיג בדגל התורה. אין לנו חלק במחלוקת הזו" • על פיגועי הטרור: "ההתנחלויות מבעירות שנאה באומות"
יוסף גרינבוים
כ"ט אדר א' התשע"ו / 09.03.2016 01:57

הרבי מסאטמר, שנחת אתמול בישראל לקראת ‘שבת התאחדות’ היסטורית ליד ציון הרשב”י במירון, השתתף אמש בשמחת הבר מצווה של נכדו בבית המדרש דושינסקיא בירושלים.

בנאום שנשא לכבוד הבר מצווה, התייחס האדמו”ר לאירועים האוקטואלים.

בראשית דבריו התייחס האדמו”ר לאלו ש”נהנים משולחן איזבל ובכך הם נהיים עצם מעצם ובשר מבשרה של הציונות והמדינה. ברוך השם הקהילה החשובה של דושינסקי לא חלק מהם והיהדות החרדית בחו”ל עומדת לימינם ותעמוד לימינם הלאה כמו שהיה בימי דודי (בעל הדברי יואל) ובימי אבי (בעל הברך משה), וככה זה גם היום – שבחו”ל אנחנו כל הזמן שומעים מה שקורה כאן בישראל ובעיקר בחוק הגיוס שיש הסכמים עם הממשלה”.

בשלב זה התייחס האדמו”ר להמחלוקת במגזר הליטאי ואמר: “אני רוצה להביא נקודה: לנו יש טענות חזקות נגד ההסכם, אם כל זה אנחנו לא נתערב במחלוקת שההנהגות בדגל התורה חולקות. לנו יש דרך אחרת, ולא מעניין אותנו מי המנהיג בדגל התורה. אין לנו חלק במחלוקת הזו.

“יש לנו את הדרך שלנו, המקובלת מאבותינו ומרבותינו והם הולכים בדרך אחרת לגמרי. הם רבים מי יקבל נציג בכנסת המינים – זהו יסוד המחלוקת…”

האדמו”ר התנער בנאומו מ’הפלג הירושלמי’, שלא כאחיו, האדמו”ר מהרי”י מסאטמר, שקיבל את נציגי ‘הפלג’ במעמד שקיים במהלך ביקורו בירושלים.

“אין כאן מחלוקת לשם שמים יש להם נציג? הולכים לבחירות”, עקץ האדמו”ר את ‘הפלג’. “אין להם נציג? לא הולכים לבחירות. אלו לא שותפים עבורינו, אנו הולכים בדרך אחרת. זהו עניין פוליטי, לא מלחמת תורה ולא מלחמת מצווה. אנו לא אמרנו דעות כשהתעסקו ב’כן רוטציה’ או ‘לא רוטציה’. זה לא הזיז לנו המחלוקת ההיא ולא המחלוקת הזו, אין לנו שום חלק מזה”.

על המצב הביטחוני אמר האדמו”ר: “שהשי”ת יעזור ויגן לכל החוסים בו, שומר ישראל שמור שארית ישראל מכל צרה וצוקה. צריך שמירה נוראית בארץ ישראל כל יום, כלל ישראל בכל העולם מצטער בכל צער ויגון שבארץ ישראל. כלל ישראל מתפלל לשלום ירושלים ולשלום אחינו בני ישראל בכל ארץ ישראל.

“כואב מאד כשיש רחמנא ליצלן קרבנות, השם יאמר לצרות ישראל די, אבל באותו זמן אנו רוצים לפרסם את דעתינו החריפה נגד ההתגרות באומות,  נגד ההתנחלויות למינהם. זה מבעיר שנאה מאומות העולם, לא רק בארץ ישראל אלא בכל העולם. השי”ת ירחם על עם ישראל בכל מקום שהם ויצילם מכל מריען בישין בכל זמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות