בת 81 תובעת את חברת אל-על: הוזזתי ממקום מושבי בגלל חרדי

רינה רבינוביץ, ניצולת שואה בת 81, תובעת את חברת אל על לאחר שהתבקשה לעבור מושב במטוס, בגלל שגבר חרדי סירב לשבת לידה • "אני, אישה מבוגרת, וכל בחור יכול להופיע ולהחליט שאני לא אשב על ידו, למה?"
אליעזר היון
י"ח אדר א' התשע"ו / 27.02.2016 19:45

רינה רבינוביץ, אשה בת 81 מניו יורק, תובעת את חברת אל-על, משום שהתבקשה לעבור למושב אחר,  מאחר שגבר חרדי סירב לשבת במושב הסמוך לה.

רבינוביץ, ניצולת שואה, עו”ד וד”ר לפסיכולוגיה חינוכית, טוענת כי נסעה במחלקת עסקים בטיסה 028 של אל על מניוארק לתל אביב בחודש דצמבר האחרון. לטענתה, גבר חרדי שקיבל את המושב הסמוך לה, סירב לשבת לידה בשל העובדה שהיא אישה.

אחד הדיילים הציע לה “כיסא טוב יותר”, הקרוב יותר למחלקה הראשונה.

רבינוביץ סיפרה: “פניתי לאותו בחור ואמרתי: ‘אבל אני אישה מבוגרת, מה זה משנה?’, הוא ענה לי: ‘כך כתוב בתורה'”.

לטענתה, היא קמה ממקום מושבה ודידתה על מקל ההליכה שלה למושב אחר. “חשתי שמקטינים אותי. עבורי זה לא עניין אישי, אלא אינטלקטואלי, אידיאולוגי וחוקי. הנה אני, אישה מבוגרת, וכל בחור יכול להופיע ולהחליט שאני לא אשב על ידו, למה?”

“אני לא שונאת חרדים”, צוטטה רבינוביץ’ במאקו. “גדלתי בבית דתי ולמדתי בבית ספר אורתודוקסי בניו יורק, ואני עדיין שומרת שבת”.

בנוסף, שני הבעלים שלה לשעבר היו רבנים, ואחד מבניה חרדי. “הרעיון של חברה חרדית נפלא בעיניי, כל עוד הם לא אומרים לי מה לעשות”, הדגישה.

דוברת מטעם אל על אמרה בתגובה: “כל אפליה בין נוסעים אסור בהחלט. דיילי אל על נמצאים בחזית של מתן השירות למגוון הרחב של נוסעי החברה. בתא הנוסעים, הדיילים מקבלים בקשות שונות ומגוונות ואנחנו מנסים לסייע ככל הניתן, כאשר המטרה היא שהמטוס ימריא בזמן וכל הנוסעים יגיעו ליעדם במועד המתוכנן”.

עורכי דינה של המתלוננת כתבו מכתב לאל על, בו טענו כי הגברת חשה שהופעל עליה לחץ מצד הדיילת לעבור, והאשימו את החברה באפליה.

רבינוביץ  דורשת פיצויים בסך 50 אלף שקל.

אל על הציעה לאישה במקום זאת הנחה של 200 דולר על הטיסה הבאה שלה בחברה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות