דיווח דרמטי מלבנון: רון ארד נפטר ב-1988 לאחר שעונה והוכה

אזרח לבנוני המואשם בשיתוף פעולה עם המוסד הישראלי העיד השבוע במשפטו על ימיו האחרונים של הנווט השבוי הישראלי רון ארד • "הוא עונה והוכה במהלך החקירה עד כדי כך שלא יכל לעמוד על הרגליים" • "לאחר מותו, ביקשתי שיקברו אותו במקום לא ידוע, והוא נטמן ביער בולוניה"
דוד ליבוביץ
י"א אדר א' התשע"ו / 20.02.2016 18:56

האם נפתרה תעלומת גורלו של הנווט השבוי רון ארד? פעיל לשעבר במפלגה הסורית הלאומית-החברתית בלבנון טען כי הנווט השבוי רון ארד מת ב-1988, וכי כנראה עונה והוכה לפני מותו ומצבו הרפואי היה קשה – כך דווח היום (שבת) העיתון הלבנוני א-דיאר.

כזכור, מטוסו של ארד הופל מעל מחנה פליטים באזור צידון. בישראל האשימו בזמנו את תנועת אמל השיעית בלקיחת הנווט בשבי, אולם התנועה לא אישרה או הכחישה את חלקה בסוגיה. רק בשנת 2006 הודיע מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה, כי ארד נפטר וגופתו לא נמצאה, זאת מבלי להסביר מה בדיוק גרם למותו.

בישראל לא קבלו את עמדת החיזבאללה, ודיווחים על משא ומתן לשחרורו לא פסקו מעולם.

במים האחרונים מתנהל משפט צבאי כנגד חמישה אזרחים לבנונים המואשמים בשיתוף פעולה עם ישראל. אחד מן הנאשמים מואפיד קונטאר אמר את הדברים הבאים: “ב-1988 הייתי חבר בזרוע הצבאית של המפלגה הסוציאלית-לאומית בסוריה. יום אחד קיבלתי טלפון ונאמר לי שקבוצת צעירים מחזיקה באדם כלשהו”.

קונטאר סיפר כי שוביו של האיש ניסו לחקור אותו אך העלו חרס בידם: “הוא ידע הרבה שפות, כשפנו אליו בערבית הוא ענה בצרפתית, כששאלו בצרפתית הוא ענה בספרדית, כשדיברו איתו באנגלית הוא השיב בצרפתית”.

“למחרת ראיתי אותו בלבוש אזרחי כשמצבו היה קשה” המשיך קונטאר, “מאחר והוא עונה והוכה במהלך החקירה עד כדי כך שלא יכל לעמוד על הרגליים. דרשתי מהחברים שלו להביא לשבוי אוכל ולאפשר לו להתרחץ כדי שיוכל לחקור אותו.

“יצאתי מהאזור ובתוך פחות מ-48 שעות התקשרו אלי והודיעו לי כי האסיר נפטר. הוא נכנס למקלחת והתעכב המון זמן ומצאנו אותו וללא רוח חיים, ביקשתי שיקברו אותו במקום לא ידוע והוא נטמן ביער בולוניה”.

השופט הלבנוני שאלת את קונטאר: “האם חקרת אותו?”. קונטאר השיב: “לא. באלפרזל (המקום אליו הובא ארד) לא ידעו את זהותו, כי בזמן שהתחילו את החקירה נכנסו לשם אנשים וביקשו להימנע מחקירתו כי הוא קצין ישראלי. רק לאחר עשר שנים, כשראיתי את תמונתו של רון ארד, הבנתי שזה הוא”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות