משבר הדיור • בית הדין הגדול בפסק מעניין: מהו מחירה של דירה?

בית הדין הגדול בראשות הראשל"צ נדרש לערעור של בעל אודות חלוקת דירה ומכירתה • בית הדין קיבל את ערעור הבעל, כי הערכת השמאי של בית הדין האזורי כבר איננה עדכנית 'על רקע האמרת מחירי הדירות'
שרי רוט
י' אדר א' התשע"ו / 19.02.2016 13:52

בית הדין הרבני הגדול בנשיאותו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף נדרש השבוע לדיון כלכלי על רקע מחירי הדירות המאמירים.

בני זוג שנישואיהם עלו על שרטון התגרשו לפני מספר שנים. עם סידור הגט, אישרו הדיינים את הסכם גירושין על פיו דירת המגורים המשותפת תימכר ודמי הרכישה יחולקו שווה בשווה בין בני הזוג, כאשר סוכם כי לאישה תהיה זכות ראשונים לרכוש את חלקו של הבעל. בית הדין הרבני האזורי קבע לפני שלוש שנים את הסכום על פי הערכת שמאי.

הבעל עתר לבית הדין הרבני הגדול, וטען כי לא נערכה התמחרות פנימית ביניהם, וכי ערך הדירה גבוה יותר מהערך שנקב השמאי.

הרכב דייני בית הדין הרבני הגדול בנשיאותו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף והדיינים הרב ציון אלגרבלי והרב יעקב זמיר דנו ארוכות בנושא, ובהתבסס על שורה של פוסקים ראשונים ואחרונים דחו את ערעור האיש בנושא ההתמחרות, אך קיבלו את ערעורו כי הערכת השמאי לא ביטאה את שווי הדירה בפועל.

הדיינים ציינו זאת על רקע מחירי הדירות שהאמירו מיום הערכת השמאי ועל כן פסקו: “מאחר שהשמאות הראשונית היא לא עדכנית – היא לא נחשבת שומא ויש לעדכנה על פי שמאות חדשה משמאי מוסכם שיוסכם לגביו, תוך שבועיים מהיום, ובהעדר הסכמה ביה”ד האזורי יקבע שמאי, ולאישה תהיה זכות ראשונית לקנות על פי השמאות שתינתן”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ישר כח לרב יצחק יוסף
    21/02/2016 11:49
    ירושךמי
  1. לזק וברוך לרב יצחק יוסף שהתייחס בפסקדין למלחרי הדירות העולים.