אגד פרסמה מודעת אבל נוספת – הפעם עם שמות הרוגי התאונה

אחרי הביקורת וההתנצלויות: אגד מפרסמת הבוקר בעיתונות החרדית הודעת תיקון, לאחר שעוררה זעם ציבורי, כשלא ציינה במודעת אבל שפרסמה את שמות קורבנות התאונה בכביש 1: הפעם מתפרסמים כל שמות ההרוגים • אתמול הגיעו בכירי החברה לביקורי ניחומים בבתי המשפחות ההרוגים
נחמן גור
ט' אדר א' התשע"ו / 18.02.2016 08:57

יומיים אחרי הסערה וההתנצלויות על מודעת  “ששת נוסעי קו 402”, שעוררה סערה, פרסמה הבוקר (חמישי) חברת אגד מודעה חדשה בעיתונות החרדית –  הפעם עם שמות ההרוגים בתאונה הקטלנית של קו אוטובוס 402 בכביש 1.

אתמול הגיעו בכירים בחברה אל בתי משפחות הקורבנות לביקור תנחומים.

 הגאון רבי הלל אמדדי, אביו של לוי יצחק ז”ל, אמר לנציגי החברה: “הסטייפלער תמיד היה אומר שכשאתה מקבל רישיון אתה צריך לדעת שאתה מחזיק כלי נשק. מחובתכם לדאוג לנהגים טובים אחראים. כמו שאני לא אתן את הרכב שלי למישהו שאינו יודע לנהוג כמו שצריך, גם הבן שלי שלומד נהיגה אני לא נותן לו את האוטו”.

האב הדגיש כי הכל משמים: “עוד הפעם אני אומר זו גזירה מהשמים ככה הסתובב ככה צריך להיות, אף אחד לא אשם לא אתם לא אף אחד חס ושלום, אבל בכל זאת זה צריך ללמד אותנו לקח בכל זאת, צריך נהגים יותר זהירים משנה זהירות, לא יודע מה היה, התעסק עם משהו לא התעסק, הכל נבדק, אבל בכל זאת צריך ללמד אותנו משהו. התורה מצווה אותנו “ונשמרתם לנפשותיכם”.

הרב ישראל חשין, אביו של יעקב מאיר חשין ז”ל, שנהרג בתאונה כשהיה בדרכו לפגישת שידוך בבני ברק, סיפר לבכירי החברה כי אין בלבו עליהם. “אגד לא אשמה, הביטוח לא אשם, אף אחד לא אשם, גם אני לא אשם, גם אשתי לא אשמה, גם הקדוש ברוך הוא לא אשם. השם נתן והשם לקח, צריכים אמונה להיות חזק עם זה.

“אמרתי אתמול, אני לא הזמנתי את זה, אף אחד לא הזמין את זה, אין מה לעשות. זה באמת לא קל, בחור כזה. נורא. הוא היה אש. תותח. למד, גרס, מידות טובות”.

אתמול התברר כי את המודעה שפורסמה לפני יומיים בעיתונות החרדית ניסח אריה פרנקל,  איש יחסי הציבור של חברת ‘אגד’.

אגד

בראיון שהעניק לנועם זיגמן בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’, טען פרנקל: “אני עומד מאחרי המודעה הזאת, אני ניסחתי אותה. כתבתי כמה וכמה טיוטות של המודעה הזאת עם שמות ובלי שמות ובסופו של דבר אחרי התלבטות קשה – זאת ההחלטה שקיבלתי והעברתי לאישור של אגד”.

בראיון הדגיש פרנקל כי המודעה לא נכתבה בזלזול. ”אני חייב לומר שהמודעה הזאת לא נכתבה בדיו וגם לא במדפסת אלא בדמעות, יש לי מעורבות רגשית בתאונה הזאת – אני האחרון שאפשר להאשים אותו בזלזול או בהתנשאות”.

ההרוגה חנה פרנקל ע”ה היא כלתו של אחיו, האדמו”ר מבוטושאן.

פרנקל הוסיף: “מסיבות שונות שאני לא יכול לפרט זו ההחלטה שקיבלתי ובלב כבד. אני לא זוכר עוד מודעה שהקדשתי לה כל כך הרבה זמן כמו במודעה הזאת. אני חייב לומר שכל מודעה שמתפרסמת בעיתונות החרדית עוברת גם תחת ידם של המבקרים ואף אחד מהמבקרים לא העירו הערה. כנראה שזה לא כצעקתה”.

במענה לשאלת המראיין האם לאחר מעשה ובעקבות הסערה, היה מנסח את המודעה אחרת – השיב פרנקל: “יכול להיות, להיות חכם לאחר מעשה זו חכמה קטנה מאוד”.

הבוקר, כאמור, כוללת המודעה את כל ששת שמות ההרוגים בתאונה: לוי יצחק אמדדי, ישראל וינברג, יעקב מאיר חשין, אהרון מרדכי כהן, לאה מלמוד וחנה פרנקל זיכרונם לברכה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות