הוצאות חודשיות בסך 40 מיליון דולר; הכירו את הבזבזן הגדול בעולם

נסיך סולטנות 'ברוני' אוהב לבזבז כסף, מאד, ועד כה הוציא 15 מיליארד דולר על הפריטים הבאים [רשימה חלקית]: 2300 כלי רכב, תשעה מטוסים, חמישה מסוקים, חמש יאכטות, מאות בתי מלון, והוצאות חודשיות של 40 מיליון דולר
אליעזר היון
ה' אדר א' התשע"ו / 14.02.2016 18:12

אם הייתם זוכים בלוטו, מה הייתם עושים עם הכסף? מבזבזים חלק ממנו כמובן, אבל סביר להניח, כי גם מול זכייה פתאומית, מסע הבזבוז היה נעצר בשלב כל שהוא. נסיך ברוניי, ג’פרי בולקאיה, הוא האיש שבזבז יותר כסף מכל אדם אחר על פני כדור הארץ. גם אם תנסו – לא תגיעו לרמת בזבוזיו של הנסיך המוזר.

ג’פרי בולקאייה – שסיפורו הובא בכתבתו של שי לוי באתר ‘מאקו’ – שייך לשושלת השולטת בברוניי – סולטנות קטנה ועשירה בדרום מזרח אסיה – מזה כ-600 שנים. הגברים במשפחת בולקאייה מתחתנים מאות שנים רק עם קרובות משפחתן כדי לשמור על טוהר הדם של המשפחה המלכותית.

סולטן ברוני הסולטן חסן בולקאיה

לפני מאה שנה בערך מצאו שם הרבה מאוד נפט, או בשמו העממי “זהב שחור”. הנסיכות השולית והלא מעניינת הזו הפכה להיות אימפריה של כסף. התוצאות: אזרחי ברוניי לא משלמים מס הכנסה, מקבלים חינוך בחינם, טיפול רפואי חינם ואפילו מסבסדים להם את מחירי האורז והסוכר. השר כחלון למשל, לא היה מוצא שם ביקוש להבטחותיו מימי הבחירות שכן הסולטנות מממנת לאזרחים את בתיהם.

צי המכוניות של הסולטן

הסולטן של ברוניי, חסן, הוא האח הגדול במשפחת בולקאיה והוא רכש עד כה: יותר מ-2,000 כלי רכב. כולם ברמה של פרארי, למבורגיני ורולס רויס. הוא גם בנה לעצמו ארמון מטורף עם 1,800 חדרים  וקנה גם צי של מטוסי מנהלים.

אבל הנה ההפתעה: הסולטן הוא לא הבזבזן של המשפחה, אחיו הנסיך ג’ופרי הוא הנהנתן האמיתי. לידו, הסולטן נחשב לבחור אחראי שלא לומר קמצן כרוני.

קנה את הרשת

ובכן, לג’פרי יש שלוש נשים, שתי גרושות ו-18 ילדים. ג’פרי הוציא כ-40 מיליון דולר בכל חודש [קצת מעל ליכולות החודשיות שלנו], ובכלל הוא אוהב להשקיע בנדל”ן, כאשר יש לו למעלה ממאה בתי מלון ברחבי העולם, רובם ברמה של חמישה כוכבים. לעצמו הוא רכש מתחם מגורים ענק בלאס וגאס, עוד כמה בתים בלונדון, בפריז וגם באיטליה. כל נכס כזה מוערך בעשרות עד מאות מיליוני דולרים.

באחת הפעמים ביקש ג’פרי לרכוש תכשיטים, ובמקום להטריח את עצמו לסיבוב בין החנויות, הוא פשוט רכש את רשת התכשיטים אספריי, בסכום של 385 מיליון דולר, כפול משווי השוק.

ברוני ג’ופרי הנסיך של ברוני. צילום מסך: יוטיוב

הבגדים שלו שווים מאות ואלפי דולרים, והוא לובש רק מחצית ממה שהוא קונה. כמו כן הוא אוהב מוזיקה ולכן הוא מזמין מעת לעת זמרים מפורסמים להופעה פרטית בפניו ובפני משפחתו.

כך למשל שילם ג’פרי לזמר הרוק ג’קסון 17 מיליון דולר כדי שיופיע ביום ההולדת שלו. סוג של הליצן הישראלי שמנפח בלונים לילדים בימי ההולדת. אבל בכך לא הסתיימו ההפתעות באותה מסיבה. מאחר שהיו אורחים רבים היה צורך למצא מקום שיכיל את כל המוזמנים. ג’פרי החליט שהפיתרון הפשוט ביותר הוא לבנות איצטדיון חדש לכבוד האירוע. האיצטדיון עלה סכום פעוט של 50 מיליון דולר.

מסוקים ורכבים

לג’פרי יש מספר מועט של רכבים, משהו כמו 2300 זאת מלבד רכבי היוקרה הייחודיים שלו. פעם נשאל בראיון כמה מכוניות רולסרויס יש לו והוא השיב בכנות: אינני זוכר.

הוא גם לא זוכר כמה למבורגיני ומרצדסים יש לו . כל רכב כזה נרכש כמובן אחרי חבילת שדרוג רצינית שכוללת את הטכנולוגיה הכי מתקדמת, אבל גם אבנים יקרות וזהב.

לג’פרי הצנוע יש גם חמישה מסוקים, ותשעה מטוסי ניהול. כל מטוס עלה קצת יותר מ-60 מיליון דולר. גרושים במונחים של הנסיך החביב.

ומה באשר לים? הנסיך מחזיק גם חמש יאכטות, ביניהם יכאטה שעלתה לו כ-200 מיליון דולר. היאכטה כוללת את כל הדברים הרגילים של עשירים כמו סלון מעור ועיטורי זהב, בריכות, ג’קוזי, משרד ענק, בר ומה לא. אבל יש בה גם שתי סירות מרוץ, שניתן לצאת איתן לסיבוב בים.

ואז הגיע מוחמד

לשני האחים הבזבזנים יש אח שלישי, שמרן, בשם מוחמד, והוא החליט לעצור את החגיגה. הוא חשש מדעת הקהל, ושלח שוטרים להחרים לג’פרי 2000 מכוניות, 9 מטוסים, 5 ספינות וגם מאה ציורים יקרים במיוחד.

מוחמד כעס כשנודע לו שמתוך 40 המיליארד שהיו בחשבונו של אחיו נותרו ‘רק’ 25, או במילים אחרות – אחיו בזבז 15 מיליארד על שטויות. מוחמד כה כעס, עד שהצליח להוביל מהלך לגירושו של אחיו ההולל מן המדינה.

לאחר מספר שנים השלימו האחים, וג’פרי שהבטיח ‘לשוב בתשובה’ חזר למדינה הקטנה והעשירה והוא חי בצניעות בבקתה קטנה על חוף הים, עם מטבח פשוט מעץ, וסירת דיג.

סתם, נראה לכם.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות