נתניהו בממשלה: היחסים עם אירופה חוזרים למסלול תקין

לדברי נתניהו, בשיחה שקיים עם שרת החוץ של האיחוד האירופי היא אמרה שהאיחוד מתנגד לכל חרם על ישראל • "הצעד הזה הוא מבורך, כמובן שאין זה אומר שלא יהיו חיכוכים. יש דברים שאנחנו לא מסכימים לגביהם"
נחמן גור
ה' אדר א' התשע"ו / 14.02.2016 12:31

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לשיחה שקיים עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני שלשום, במהלכה הוחלט לסיים את המשבר שפרץ אחרי ההחלטה לסמן מוצרים מישובי יהודה ושומרון.

“ישראל כמייצגת ערכים דמוקרטיים זכאית לקבל מאירופה תמיכה ולא רק ביקורת”, אמר נתניהו.

לדבריו, “ישראל והאיחוד האירופי סיכמו להשיב את היחסים למסלול תקין. בשיחה שקיימתי בסוף השבוע עם האחראית על מדיניות החוץ באיחוד האירופי פדריקה מוגריני, שמעתי ממנה שהאיחוד מתנגד לכל חרם על ישראל, וגם הפעולה של סימון המוצרים אינה משקפת את עמדתם לגבי הגבולות הסופיים של מדינת ישראל שיכולים להיקבע – כך היא אמרה, רק במשא ומתן ישיר בין הצדדים”.

ראש הממשלה ציין, “הצעד הזה הוא מבורך”, אך הוסיף: “כמובן שאין זה אומר שלא יהיו חיכוכים. יש דברים שאנחנו לא מסכימים לגביהם ואין זה גם אומר שלא יהיו חיכוכים עם מדינות ספציפיות בתוך האיחוד האירופי”.

הוא סיכם: “עצם העובדה שמזכירת החוץ של האיחוד האירופי יוצאת בתקיפות גם נגד BDS וגם נגד סנקציות כלכליות נגד ישראל זהו כמובן צעד בכיוון הנכון”.

נתניהו התייחס גם לידיעות כי מתקיימים מגעים על ביקור אפשרי של סגן נשיא ארה”ב ג’ו ביידן בישראל בשבועות הקרובים.

“צוות מקדים של ביידן מגיע לארץ היום”, אמר נתניהו. “לא נקבע תאריך לביקור אבל ברור מאליו שביידן הוא אורח רצוי בישראל”. על ביקורו המתכונן של ביידן דיווח הבוקר שלמה צזנה ב’ישראל היום’. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות