בגלל הפטפטת של שטייניץ: מצרים ביטלה ביקור של נתניהו בקהיר

משבר? אתר סעודי מדווח כי השלטונות במצרים זעמו על ההתבטאות של השר יובל שטייניץ, לפיה מצרים הציפה את המנהרות של ארגון הטרור חמאס לבקשת ישראל - וביטלו ביקור מתוכנן של ראש הממשלה בבירה המצרית • ישראל: "לא תוכנן ביקור"
נחמן גור
ה' אדר א' התשע"ו / 14.02.2016 10:47

מצרים ביטלה ביקור שהיה מתוכנן לראש הממשלה בנימין נתניהו בקהיר. זאת על רקע ההתבטאות של שר האנרגיה יובל שטייניץ, שאמר בשבוע שעבר כי מצרים הציפה את המנהרות של חמאס בגבול עזה לבקשת ישראל. כך דווח הבוקר (ראשון) אתר סעודי.

בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווח והבהירו: “לא מתוכנן לנתניהו כל ביקור במצרים”.

לפי האתר הסעודי, שכאמור מוכחש על ידי ישראל, כבר נערכו הסידורים האחרונים לקראת פגישת הפסגה בין נתניהו לבין נשיא מצרים, אלא שאז שיבש שטייניץ את התכנית, לאחר שישראל השקיעה מאמצים רבים בתקופה האחרונה כדי לארגן  את הביקור של נתניהו במצרים.

במצרים זעמו על דבריו של שטייניץ, מאחר שהשתמע מהם כאילו המצרים משתפים פעולה עם ישראל – נקודה רגישה במדינה הערבית.

על פי האתר הסעודי, נתניהו לא הסתיר את כעסו על דבריו של שטייניץ. האתר, המתבסס על מקור ישראלי, מדווח עוד כי נתניהו הורה לשרים שלא לדבר על נושאים בטחוניים, מאחר שהדבר עלול לפגוע ביחסים הבינלאומיים של ישראל.

שטייניץ אמר באירוע “שבתרבות” בבאר שבע בשבת שעברה, כי “בין ישראל למצרים קיימת הבנה רבה ותיאום רחב”. הוא טען כי הנשיא, א-סיסי, נענה במידה רבה לבקשת ירושלים כאשר הציף את המנהרות בחודש אוקטובר האחרון.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לשטייניץ
    14/02/2016 11:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שטייניץ אתה אידיוט מדופלם עם תארים.כל אזרח פשוט יודע שיש דברים שלא מדברים בהם בקול רם.ואילו אתה עם כל כך הרבה כשלונת ועדיין נמצא שם להזיק למדינה. אף אחד לא שכח לך את הארבעים מילירד גרעון שהורשת ללפיד.אחד כמוך צריך להרדים