אוקראינה מאיימת: שוקלים להעמיד לדין את ח”כ מרגי על ביקורו בקרים

באיגרת מחאה רשמית שגרירות אוקראינה למשרד החוץ נכתב כי החוק האוקראיני אוסר על כניסה לחצי האי או פגישה עם נציגי הממשלה שם: "ח"כ מרגי עבר על החוק ואנחנו נשקול להעמידו לדין"
נתן פרל
ה' אדר א' התשע"ו / 14.02.2016 00:50

ממשלת אוקראינה הודיעה לישראל כי היא שוקלת להגיש כתב אישום נגד ח”כ יעקב מרגי מש”ס ולהעמידו לדין בהיעדרו. כך דווח ‘הארץ’.

זאת בשל הביקור שערך בשבוע שעבר בחצי האי קרים, שנמצא תחת כיבוש רוסי והפגישה שקיים עם סרגיי אקסימוב, נשיא ממשלת הרפובליקה שהוקמה בקרים בחסות המשטר של פוטין.

פקיד בכיר בירושלים אמר ל’הארץ’ כי שגרירות אוקראינה בישראל העבירה איגרת מחאה רשמית למשרד החוץ, ובה תלונה על ביקורו של ח”כ מרגי בקרים.

באיגרת נכתב כי לפי החוק האוקראיני, אסור להיכנס לחצי האי קרים או להיפגש עם נציגים של “ממשלת הבובות” שהוקמה שם על ידי הרוסים, מבלי לקבל מראש את אישור השלטונות האוקראיניים.

“ח”כ מרגי עבר על החוק ואנחנו נשקול להעמידו לדין”, נכתב באיגרת. “אנו מבקשים שתעבירו מסר זה לציבור הישראלי, לפקידי הממשלה ולנבחרי הציבור”.

יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, ח”כ יעקב מרגי מש”ס, גרם לתקרית הדיפלומטית, כאשר באופן חריג ביותר פגש את נשיא הרפובליקה של קרים. ממשלה זו אינה זוכה להכרה בינלאומית מצד כל מדינות המערב והמגעים עמה אסורים לפי החוק האוקראיני.

שבע מדינות בלבד ברחבי העולם מכירים בממשלה בקרים: רוסיה, סוריה, אפגניסטאן, ניקרגואה, ונצואלה, צפון קוריאה וקובה.

לפי הדיווח, ממשלת רוסיה ושלטונות הרפובליקה של קרים מיהרו להשתמש בביקורו של מרגי ובהכרה שהעניק להם, והציגו את הביקור בכלי התקשורת כביקור של משלחת רשמית של הכנסת וכהישג דיפלומטי.

“למרות הקשיים, ביקורו של מרגי מראה שהצלחנו לשבור את מצור המידע שהוטל עלינו”, אמר אקסיונוב לעיתונאים שסיקרו את הפגישה.”אני בטוח כעת שקולנו נשמע ושאנחנו לא לבד. תודה ליעקב מרגי, שהגיע לכאן חרף מה שאנשים חושבים – שקרים היא מקום מסוכן לחברי פרלמנט ולאנשי עסקים. אני בטוח שהוא ישוב לישראל ויספר לבני ארצו שקרים שבה למולדתה על פי רצון בני עמה”.

מהכנסת הובהר ביום חמישי: “לא מדובר בנסיעה מטעם הכנסת והכנסת לא הייתה קשורה לארגון הנסיעה. במקרה זה, ח”כ מרגי קבל הזמנה מרב העיר סוואסטופול ברוסיה, הרב בנימין וולף, בה צוין כי הקהילה היהודית בעיר מעוניינת להזמין את חה”כ כאורח מוסדות החינוך והקהילה היהודיים”.

עוד נמסר מהכנסת: “חברי הכנסת נוסעים לנסיעות עבודה בהזמנת גופים שונים, וועדת האתיקה, שאישרה את הנסיעה, מוודאת רק כי לא מדובר בהזמנה של גורמים עסקיים”.

גם במשרד החוץ התנערו מהביקור, שהסב מבוכה בשל ההשלכות שעשויות להיות לקשרים של ישראל עם אוקראינה. מהמשרד נמסר: “נסיעתו של ח”כ מרגי לא היתה על דעת משרד החוץ ולא תואמה אתו”.

מלשכתו של מרגי נמסר: “הנסיעה זכתה לכל ההיתרים מועדת האתיקה, תואמה מול האגף לקשרי חוץ בכנסת, מול משרד החוץ ומול השגרירות הישראלית”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השילטון החדש הפרו מערבי באוקראינה הוא נאו נאצי! פוטין טוב ליהודים!
    14/02/2016 09:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הקרים לא נכבש אלא שוחרר! 84% מהתושבים הצביעו בעד הצטרפות לרוסיה!
    אוקראינים החריזו על הסטפן בנדרה (יד ימינו של היטלר) וחברו שוחביץ כגיבורים של האומה! השילטון האוקראיני הפרו מערבי הוא נאו נאצי ותומך באנטישמים!
    פוטין נלחם נגד אנטישמים! חפשו בגוגל אנטישמיות באוקראינה! ותראו לבד מי נגד מי!

  2. תושבי קרים הצביעו בעד הצטרפות לרוסיה ואומרים תודה לפוטין!
    14/02/2016 09:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ונהפוך הוא! השילטון החדש והפרו מערבי באוקראינה הוא נאו נאצי! ופוטין נלחם באנטישמים!