ח”כ אייכלר נגד בג”ץ: “יהודים יכולים להתפלל מנחה במסגד?”

"השופטים חשים כשליחי הרפורמה, לרדוף ולהשפיל את ההלכה היהודית מהכותל המערבי ועד למקווה טהרה. הם לא ירפו מאחיזתם האכזרית, עד שיסגרו את תלמודי התורה ובתי הכנסת" • "לא היו מחייבים כנסיה נוצרית לאפשר 'תיפלת רמאדן'. רק במקווה טהרה הם מעיזים לנעוץ ציפורניהם"
יוני גרין
ה' אדר א' התשע"ו / 13.02.2016 22:49

בעקבות החלטת בג”ץ מיום חמישי האחרון, לפיה על המשרד לענייני דתות לאפשר לרפורמים והקונסרבטיבים  לעשות שימוש במקוואות ציבוריים המתופעלים על ידי המועצות הדתיות ב’טקסי גיורים’ שלהם,  בנוכחות ‘בית דין’ רפורמי או קונסרבטיבי – תוקף ח”כ ישראל אייכלר את שופטי בג”ץ וטוען כי הם לא ירפו עד אשר יסגרו את כל תלמודי התורה ובתי הכנסת.

“בג״צ לא היה מעז לחייב מסגדים שמקבלים תקצוב ואימאם המקבל משכורת ממשלתית לאפשר לקבוצת יהודים הרוצים להתפלל תפילת מנחה בנוסח אשכנז דווקא במסגד – להיכנס למסגד. “הוא גם לא היה מחייב כנסיה נוצרית לאפשר ‘תיפלת רמאדן’ בנוסח עדות השיעים בתוך בית תיפלתם. רק במקווה טהרה מעיזים השופטים לנעוץ ציפורניהם של הערכאות הנכריות”, אמר.

לדברי אייכלר, הרפורמים רק מחפשים להשפיל את ההלכה היהודית. “הרפורמים אינם טובלים במקוואות, אך שופטי בג”צ חשים כשליחי הרפורמה, לרדוף ולהשפיל את ההלכה היהודית מהכותל המערבי ועד למקווה טהרה. הם לא ירפו מאחיזתם האכזרית, עד שיסגרו את תלמודי התורה ובתי הכנסת, כי הם משנאי ה׳ אלוקי ישראל ונלחמים נגד היהדות בכל החזיתות”.

ביום שישי הודיע יו”ר תנועת דגל התורה, ח”כ משה גפני, בתגובה לפסק הדין של בג”צ כי יגיש הצעת חוק חדשה שתקבע כי המקוואות הציבוריים יפעלו רק על פי הנחיות הרבנות הראשית. לפי גפני, בהסכם הקואליציוני שנחתם עם הליכוד נאמר כי אם תהיה הפרה של הסטטוס-קוו – יש לתקן אותו באמצעות חוק. “׳הסטטוס קוו מופר כעת על ידי החלטת בג”ץ ונתקן זאת באמצעות חוק”, אמר גפני.

הראשל”צ הגר”י יוסף תקף את החלטת בג”ץ: “החלטתו האומללה של בית המשפט לאפשר לרפורמים וקונסרבטיבים לטבול במקוואות שמיועדים לכלל הציבור היא שערורייתית.

“הרפורמים עושים שימוש בהלכה לצרכיהם, רק כאשר נוח להם וחותרים תחת זהותה היהודית של מדינת ישראל.

“בית המשפט לא יכול מצד אחד להיענות לקומץ זעיר ומן הצד השני לפגוע פגיעה אנושה ברבבות יהודים שמעוניינים בחיים יהודיים על פי ההלכה, ובהמשך שמירת זהותה היהודית האמיתית של המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות