חשד לפיגוע דריסה במעלה אדומים: 3 שוטרי מג”ב נפצעו קל

רכב פלסטיני פגע אחר הצהריים בג'יפ בו שהו כוחות של משמר הגבול בבסיסם שבמצודת אדומים • שלשה שוטרי מג"ב נפצעו באורח קל • כוחות הביטחון שהיו במקום ירו לעבר הפלסטינים ששהו ברכב ופצעו שניים מהם
אליעזר היון
ד' אדר א' התשע"ו / 13.02.2016 18:43

חשד לניסיון פיגוע דריסה סמוך למעלה אדומים: רכב פלסטיני פגע אחר הצהריים (שבת) בג’יפ בו שהו כוחות של משמר הגבול בבסיסם שבמצודת אדומים.

מפרטים ראשוניים עולה כי שוטרי מג”ב הקימו מחסום ארעי בכביש. ג’יפ של משמר הגבול היה במקום במסגרת פעילות שגרתית. שוטר שהיה מחוץ לג’יפ דרש מכלי רכב פרטי, שבו ישבו שלושה בני אדם, לעצור. על פי חשד המשטרה, נהג הרכב המשיך בנסיעה וניסה לפגוע בשוטר. לאחר מכן, הוא התנגש בג’יפ של משמר הגבול. שלושת השוטרים שישבו בתוך הג’יפ, נפצעו.

כוחות הביטחון שהיו במקום ירו לעבר הפלסטינים ששהו ברכב ופצעו שניים מהם. פלסטיני נוסף נחבל ונעצר. שלושה לוחמי מג”ב בגילאים 21, 29 ו-43 נפצעו באורח קל ופונו להמשך טיפול רפואי בבית החולים הדסה שבירושלים כשהם סובלים מחבלות בגופם.

על פי הערכת כוחות הביטחון בשלב זה, לא מדובר בפיגוע מתוכנן. הרכב הפלסטיני לא עצר לבדיקה במחסום וכשהמשיך בנסיעה פגע בג’יפ הצבאי. לוחמי מג”ב יצאו מהרכב וירו כאמור בשניים מהפלסטיניים. על הפלסטיני הנוסף הם השתלטו תוך שימוש בכוח.

דובר משטרת ירושלים מסר את ההודעה הבאה: במסגרת פעילות מג״ב למען ביטחון העיר ירושלים וכנגד טרור, הבחינה תצפית משטרתית בשני חשודים שעוברים גדר הפרדה ונכנסים לרכב ישראלי שהמתין להם אחרי מחסום א – זעיים לכיוון ירושלים. הדיווח הועבר לצוותים ממונעים שהחלו בנסיעה לכיוון הרכב עם החשודים.

בסמוך לצומת מצודת אדומים הרכב החשוד נקלע לפקק תנועה, צוות שוטרים פרקו מרכבם ויצאו רגלית לכיוון הרכב החשוד. מרגע שהחשודים הבחינו בשוטרים, שילבו הילוך אחורי, פגעו ברכב בפקק בנסיון להימלט וניסו לדרוס את השוטרים. השוטרים שהיו בסכנה מיידית וממשית ביצעו ירי לעבר הרכב שהמשיך בנסיעה, עלה על שטח ההפרדה וביצע פרסה לכיוון א – זעיים. צוות נוסף חסם את נתיב הנסיעה. החשודים שהבחינו ברכב המשטרתי שחוסם את הכביש פגעו בו בעוצמה ונעצרו.

3 שוטרי מג״ב נפגעו ופונו לטיפול רפואי. ברכב החשוד היו 3 חשודים מהם שני תושבי שטחים, שניים פצועי ירי. בשלב נבדקים כל כיווני החקירה.

מוקדם יותר ארע פיגוע ‘דקירה בחברון בכניסה לשכונת אברהם אבינו, בו נפגע חייל צה”ל באורח קל.

נערה פלסטינית שהגיעה למקום, שלפה סכין בעת שעברה בידוק ביטחוני והחלה לדקור את החיילים ששהו באזור. החייל, כבן 20, לא נזקק לפינוי וטופל במקום על ידי פרמדיקים של מגן דוד אדום.

גבר פלסטיני כבן 30 שהיה במקום וניסה לעצור את המחבלת, נפצע באורח בינוני בפלג גופו העליון ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים. כוח צבאי שהיה במקום ירה במחבלת בת ה-17 והרג אותה.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות