רוסיה וארה”ב הסכימו על הפסקת אש בסוריה

בדיונים בין המעצמות במינכן, הושג הסכם הפסקת אש בלחימה בסוריה והעברת סיוע הומניטרי לאזרחים • ההסכם לא חל על דאעש וג'בהת אל-נוסרה • גם רוסיה הודיעה כי לא תפסיק את תקיפותיה מהאוויר
נתן פרל
ג' אדר א' התשע"ו / 12.02.2016 10:02

מלחמת האזרחים בסוריה: במסגרת הדיונים שנערכו הלילה (ליל שישי) בין המעצמות במינכן, הושג הסכם הפסקת אש של הלחימה בסוריה והעברת סיוע הומניטרי לאזרחים. כל זאת, במטרה להכין את הקרקע לחידוש שיחות השלום בז’נבה.

מזכיר המדינה של ארה”ב ג’ון קרי הכריז על ההסכם במסיבת עיתונאים, לצד מקבילו הרוסי סרגיי לברוב, ושליח סוריה לאו”ם סטפן דה מיסטורה.

“השגנו התקדמות בחזית ההומניטרית ובחזית של הפסקת העוינות. בשתי החזיתות הללו, להתקדמות יש את הפוטנציאל, אם תיושם במלואה, והיא מסוגלת לשנות את חיי היומיום של העם הסורי”, אמר קרי.

“הסכמנו על הפסקת העוינות ברחבי המדינה בתוך שבוע. זה יעד שאפתני, אבל כולם נחושים לנוע במהירות האפשרית על מנת לנסות ולהשיג זאת. זה חל על כל הצדדים הנלחמים בסוריה פרט לארגוני הטרור דאעש וג’בהת אל-נוסרה”, אמר קרי.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר במסיבת העיתונאים, כי רוסיה לא תעצור את ההתקפות מהאוויר בסוריה, והסביר כי הפסקת העוינות לא חלה על ארגון המדינה האסלאמית ועל אל-נוסרה, המקושרת לאל-קעידה.

אתמול פורסמו נתונים לפיהם כחצי מיליון בני אדם מתו במהלך מלחמת האזרחים. כמו כן אחד מכל עשרה אזרחים סורים נפצע או נהרג במלחמת האזרחים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי שלא עושה כבוד
    12/02/2016 13:58
    כחלון
  1. ליהודים אלוהים מסכסך אותם אחד על השני היהודים יכולים להמשיך לישון צדיקים מלאכתם נעשית על ידי גויים מלוכלכים קרי ג’וני יהודון סובל משנאה עצמית קטלנית קרי ג’וני הוא כושי של הכושי בבית הלבן חתימה של גויים על נייר שווה חתימה על נייר טואלט הסכם צימברליין היטלר עד היום דם שש מיליון יהודים צועק נקמה

  2. קרי ג'וני סובל
    12/02/2016 16:35
    כחלון
  3. משנאה עצמית קטלנית מוכן לעקור את השורשים של אימא שלו רק בשביל לצאת טוב עם המוסלמי הקנאי מהבית הלבן