אז מה אם יש למשטרה 90 דוברים? אלשיך שוכר יח”צ ב-800 אלף ש”ח

המשטרה כבר משלמת לחברה 400 אלף שקלים על ייעוץ, בחטיבת הדוברות של המשטרה עובדים 90 דוברים - אבל המפכ"ל רוני אלשיך החליט שזה לא מספיק: המשטרה תרכוש שירותי יחסי ציבור בעלות של 800 אלף שקלים לשנה
חיים טוויל
כ"ט שבט התשע"ו / 08.02.2016 14:52

משטרת ישראל צפויה לרכוש שירותי יחסי ציבור מחברה חיצונית פטורה ממכרז בעלות של 800 אלף שקלים לשנה. זאת בנוסף ל-400 אלף שקלים שהמשטרה כבר משלמת עבור שירותי חברת הייעוץ וההדרכה ‘טנדם’, שגם היא נבחרה ללא מכרז. כך נחשף ב’הארץ’.

לפי הדיווח, העדפתו של אלשיך חברות חיצוניות ממחישה את חוסר הערכתו לדוברות המשטרה ולעבודה של החטיבה שהוקמה בתקופתו של המפכ”ל הקודם יוחנן דנינו, ומונה כ-90 איש.

בתחילת החודש דווח על מינויה של מירב לפידות, דוברת משרד האוצר בשנה וחצי האחרונות, לתפקיד דוברת המשטרה.

עם זאת, מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך מעדיף להפקיד את תחום יחסי הציבור של המשטרה בידי גורם פרטי חיצוני שיספק גם שירותים של ייעוץ אסטרטגי תקשורתי, לפיו יפעלו כל דוברי המשטרה.

מדובר על תקופת התקשרות שתחל בפברואר ותימשך שנה.

בהודעת הפטור ממכרז שפרסמה המשטרה, נכתב שלצורך יחסי ציבור לארגון נדרשים “יחסי אמון מיוחדים”. בבקשת הפטור צוין עוד, כי החברה תיבחר בהליך תחרותי פנימי.

בנימוקי ההחלטה כתב עוזר המפכ”ל, ניצב משנה חיים חיים בלומנפלד, כי במסגרת תוכנית אמו”ן (אסטרטגיית מניעה ומיקוד ניהולי) שהוגדרה עם כניסתו לתפקיד של המפכ”ל החדש, החליט אלשיך “לבחון את מערך הדוברות המשטרתית ולהתאימו לעולם התקשורת המודרני ולצרכים המשתנים של המשטרה”.

בלומנפלד הוסיף כי זהות איש או חברת יחסי הציבור שייבחרו תיקבע רק לאחר מפגש עם המפכ”ל, וכי המועמדים לתפקיד האחראים על יחסי הציבור של המשטרה הם יובל פלג, טל גולדפינגר, ספוט תקשורת ובועז ליברמן.

“יש צורך בידע וכישורים ייחודיים”, כתב בלומנפלד והוסיף, “בעיקר בנושא גיבוש האסטרטגיה התדמיתית וניהול משברים, שאינם חלק מהתמקצעות של שוטרי מערך הדוברות הקיים במשטרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות