ויז’ניץ הכריזה מלחמה בטכנולוגיה: בעל סמארטפון? אין לך קשר אלינו

בכנס חירום נגד פגעי הטכנולוגיה, בהשתתפות אלפי חסידים בראשות האדמו"ר מויז'ניץ, אמר הגרמ"מ פוקס: המשתמשים בסמארטפונים הם "בקטריות" שחדרו אל החסידות .• הגראון רבי יהושע פינק מבעלזא דרש: לזרוק ילדים ממוסדות החינוך אם ההורים לא עומדים בתקנות • האדמו"ר הכריז: "המכשירים - פצצה רוחנית"
יוסף גרינבוים
כ"ט שבט התשע"ו / 07.02.2016 23:54

הערב (ראשון) ערכה חסידות ויז’ניץ בראשות האדמו”ר כנס חירום, בהשתתפות אלפי חסידים נגד ‘פגעי הטכנולוגיה’, תחת הכותרת ‘בנפשינו הדבר’.

הכינוס נערך בבית המדרש הגדול של החסידות – השניה בגודלה באגודת ישראל אחרי חסידות גור – בקרית ויז’ניץ בבני ברק, והוא הועבר בשידור חי לריכוזי החסידים בשכונות בורו פארק וויליאמסבורג שבברוקלין, מונסי, קנדה, אנגליה, ובלגיה.

את נאום הפתיחה נשא הדיין, הגאון רבי מנחם מנדל פוקס, שהגדיר את המשתמשים במכשירי הסמארטפונים כ”בקטריות” שחדרו אל תוככי החסידות. “הרב’ה”, הוא אמר, “ירסס את כולם” – והבטיח “מלחמה כואבת מאוד”.

אחריו נשא דברים הרב נחמן גוטרמן, חבר ועדת הרבנים לענייני תקשורת, מהמשפיעים הרוחניים של חסידות גור, שיצא בחריפות נגד הסלולרי הפרוץ.

“יושב לו אברך עם המכשיר ומלהג עם חבריו וכותב להם: מה לי ולכנס”, פתח הרב גוטרמן. “הכל פוליטיקה והבל ממילא, מה הרבנים הללו יודעים מהחיים שלהם, לי אין זמן מיותר לבוא לכנס. יאסרו פה ושם,  זה אסור זה אסור. הכל אסור.  אין לי עניין.

“אבל הרי בדיוק לאברך הזה חיכינו,  בשבילו נועד כל הכינוס. בסוף האברך מגיע, לחץ חברתי.. אבל מה,  במקום להקשיב לדרשנים, הוא שולף את המכשיר ומצלם, ושולח עם בדיחה.. מוצא מה לצחוק. כל אחד מוצא למה הדרשן טעה פה ולמה הדרשן טעה שם. לא יעניין אותם בכלל מה דיברו, אלא מה אפשר להפריך ולקרר…”

עם זאת הוא הדגיש: “חשוב לעורר על הנזק הרוחני והנפשי העצום שהכלים הללו גורמים”.

הגאון רבי יהושוע פינק, רב בית מדרש של חסידי בעלזא בבני ברק ומשפיע רוחני, נשא אף הוא דברים, מעומק הלב, על החורבן הגדול שגורמים הכלים הטכנולוגיים. הוא דרש ממנהלי המוסדות של ויז’ניץ ללכת בכל הכוח והתוקף, “גם במקרים בהם צריך אפילו לזרוק את הילדים ממוסדות החינוך”, משום שהוריהם לא עומדים בכללים והתקנות.

את המשא המרכזי בכנס נשא האדמו”ר מויז’ניץ: “אני מדבר בשם מאות משפחות כאובות, אני מכריז מי לה’ אלי”, אמר האדמו”ר. “מי שיש לו קשר לדברים הללו, אפילו שאין לו בבית ורק בעבודה, שיידע שאין לו שום קשר אלינו, הוא לא יהיה במוסדות שלנו”.

האדמו”ר הוסיף ואמר כי מי ש”מחזיק את המכשירים, מחזיק בידו פצצה רוחנית”.

המשב”ק הרה”ח רבי שאול גרינברגר הקריא את החלטות הכינוס והכריז כי חובה על כל החסידים לציית לוועדות הרבנים כמו גם החובה לשמור על התקנון. “מי שיקפיד עליו יוכל ללמוד במוסדות החינוך של החסידות, ומי שלא – יחפש לעצמו מקום אחר”.

אחר כך הוא הקריא את התקנות וההחלטות: 

• חובה על כל אחד להקשיב לוועדת הרבנים שמונו על ידי האדמו”ר שליט”א.

 • אנחנו קוראים למנהלי מוסדות החינוך לא לתת דריסת רגל לילדים שההורים מחזיקים את המכשירים האלו. 

• נקים ועדות בכל הערים ומי שרואה את חברו מחזיק במכשיר, חובה עליו להעביר מידע לוועדה.

• גם תושבי חו”ל צריכים לשמוע בקול הרבנים שלהם.

• אין להיכנס למקומות בהם יש שירותי מייל. 

• כל מי שרוצה לקנות מכשיר חדש, צריך לקבל את אישור ועדת הרבנים.

• כל מי שלא עומד בתקנון אין לו שום קשר אלינו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמה צאצאים נוכרים יש כבר לבעלזא וויזניץ זצ''ל ???
    08/02/2016 09:04
    המגיד מראשית אחרית
  1. התורה אסרה גילוח שער נשים ! נקודה !
    התורה הקדושה האירה את העיניים שדרך שאשה מכוערת ומתגנה על האיש זה על ידי ”גילוח שער ראשה ” זה כתוב בתורה ביפת תואר ומצורע , באו אדיוטים יענו פרומער”ס והחליטו לגלח לנשים את שערות ראש וכי פלא שהנשים מחפשים לברוח ??? וכי פלא שהגברים מחפשים מישהי מחוץ לנישואין עם שערות ??? הרי כל ” גדולי הדור ” שהעיזו להכלים ולכער ולבייש את בנות ישראל כבר יש להם יו”ח גויים מוסלמים ונוצרים ! עובדה ! לכו בדקו לא נשאר אחד שזכה וניצל מהעונש מהשמים !
    ואז עוד לא היה אינטרנט ! הקב”ה לא סלח ולא סולח ולא יסלח מי שמבייש ומכער ומכלים בת ישראל כדי שתתגנה על בעלה וישלם את המחיר גם מחיר ציבורי וגם מחיר אישי !
    אתם לא רוצים מקרים של יציאת בשאלה ? זה לא האינטרנט המענה , תתחילו לשמור את התורה כנתינתה !
    נא לזכור טוב ! מפני כבודם של גדולי ומנהיגי ישראל זצ”ל לא אפרט את שמם , לכו לבדוק מי שנתן יד לפשע של כיעור בת ישראל איבד מצאצאיו לנוצרים ומוסלמים ושאר עובדי ע”ז !